Sezon na warzywa i owoce w pełni. Klienci chętnie odwiedzają stoiska ze świeżymi produktami w sklepach spożywczych albo małe stragany targowe. Wybór jest jednak ogromny, dlatego sprzedawcy wciąż konkurują ze sobą, aby przyciągnąć ich właśnie do siebie.
Konkurują nie tylko poprzez atrakcyjne ceny i pyszne produkty. Liczy się także dobra ekspozycja, która zachęca do zapoznania się bliżej z ofertą. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na odpowiednie wyposażenie stoiska warzywnego. Mała zmiana może zrobić naprawdę dużą różnicę.
Odpowiednie meble, dedykowane warzywom i owocom
To podstawa dobrej ekspozycji. Meble dedykowane są idealnie dostosowane do wymagań i indywidualnych właściwości towarów. Ponadto, mimo specjalnie dostosowanych do produktów cech, są także różne pod względem rozmiarów czy stylistyki.
Nowy regał na ścianę w ofercie ABM jest połączeniem klasycznego regału metalowego z nową, antracytową kolorystyką. Wciąż jednak można umieścić na nim tradycyjne skrzynki na owoce, które tak bardzo lubią właściciele sklepów. Regał to wciąż jednak całkiem duży element, który w mniejszych sklepach zastąpi z powodzeniem na przykład stojak na warzywa z rattanowymi koszami.
Podział na odpowiednie działy i kategorie
Kolejną ważną kwestią przy ekspozycji warzyw i owoców jest ich odpowiedni podział. Aby ułatwić Klientom zakupy, warto ułożyć je w kategorie. Wystarczy tutaj czysto logiczny podział - warzywa z ziemi osobno, strączkowe osobno. Owoce dzielimy na cytrusy, owoce pestkowe i jagodowe (truskawki, poziomki, jagody, borówki).
W okresie letnim warto też wyróżnić dodatkowo owoce i warzywa sezonowe, ponieważ to je najchętniej kupują Klienci. W takim podziale pomogą właśnie skrzynki lub koszyki. Dzięki nim jarzyny i owoce nie mieszają się ze sobą i są wyraźnie oddzielone.
Wykorzystanie drobnych, ale sprawdzonych trików
Na koniec pozostają już tylko drobne sposoby na to, aby wzbogacić ekspozycję. Świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju lustra, które dają wrażenie obfitości i bogactwa kolorów i smaków. Na regałach popularne są także podświetlane grafiki z owocami, warzywami lub napisem. Ważne jest także dobre oświetlenie. Najlepiej sprawdza się ledowe, w kolorze białym, który uwydatnia piękne, świeże i soczyste kolory owoców i warzyw.
Najważniejsze jest jednak, żeby produkty zawsze były świeże, ponieważ widok nadpsutych zniechęca skutecznie do zakupów. Zdrowe, świeże i kolorowe owoce, z wykorzystaniem tych kilku ważnych elementów, będą sprzedawały się świetnie!