Visual merchandising w sklepie odzieżowym
Zasady visual merchandisingu mówią o tym, w jaki sposób eksponować produkty. Dzięki odpowiedniej atmosferze i rozmieszczeniu produktów, Klienci pozytywnie oceniają sklep. I chętniej do niego wracają. Właściwe zaaranżowanie sklepu to niezbędny element sukcesu w branży odzieżowej.
Przedstawiamy 6 wskazówek, jak realizować VM:
1. Po pierwsze dobry projekt sklepu odzieżowego
Dobry projekt zakłada wykorzystanie każdego centymetra kwadratowego sklepu.
Wyposażenie wnętrza obejmuje dobór i rozplanowanie rozmieszczenia mebli.
Specjaliści od projektowania sklepów planują też jak najlepszą ekspozycję produktów.
Warto zwrócić się do firmy, która wykona dla nas projekt sklepu z ubraniami.
Gdy wnętrze jest już gotowe, przydatne będzie wykonanie planogramu. To graficzne odwzorowanie rozmieszczenia produktów w sklepie. Taki szkic pomaga zaplanować ekspozycję odzieży. Sposób prezentacji towaru, ułożenie produktów względem siebie czy wyróżnienie sprzedażowych hitów.
2. Podział i oznakowanie działów w sklepie
W jaki sposób możemy ułatwić Klientom poruszanie się po sklepie? Przede wszystkim stosujmy czytelne oznaczenia działów.
W sklepach odzieżowych zwykle spotykamy się z działem damskim, męskim i dziecięcym. W obrębie każdego działu wyszczególniamy sekcje według rodzaju odzieży. Na przykład ubrania sportowe, biznesowe, piżamy, kurtki.
Sklep ma więcej niż jedno wejście? Wymieńmy więc przy wejściach nazwy działów. Na przykład na oknie wystawowym, tuż obok wejścia. Oznaczenia przydadzą się także przy schodach ruchomych, jeśli sklep ma kilka poziomów.
Nazwy sekcji zastosujmy również tuż przy produktach. Na przykład za pomocą wiszących banerów zamontowanych do sufitu.
3. Niebanalna wystawa sklepowa
Witryna sklepu z ubraniami to miejsce, które powinno przyciągać uwagę Klientów. Nie może więc wyglądać tak jak wystawy konkurencji. Dobrze, gdy witryna zaskakuje, urzeka ciekawym pomysłem i przekazuje historię. Jednocześnie ma być zgodna z wizerunkiem firmy.
W stworzeniu wystawy pomogą nam manekiny sklepowe, podesty, standy i banery.
4. Wyeksponowanie akcesoriów odzieżowych
Ekspozytory pozwalają zwrócić szczególną uwagę Klientów na konkretne produkty. Akcesoria warto umieszczać w pobliżu lady sklepowej, aby zaproponować Klientom dodatkowy zakup.
Jeśli w sklepie odzieżowym sprzedajemy również obuwie, warto skorzystać z ekspozytorów na buty. To stojaki dostępne w różnych kształtach, które uwydatniają atuty obuwia.
Przydatne są również stojaki na biżuterię. Przykładem są popiersia na naszyjniki, tacki na pierścionki czy stojaki na bransoletki.
Apaszki oraz paski umieścimy na zawieszkach galanteryjnych.
5. Najlepsze ubrania umieszczaj frontem do Klientów
W visual merchandisingu nacisk kładzie się na atrakcyjne wyróżnienie produktów. Warto podpowiedzieć Klientom, które ubrania cieszą się wyjątkową popularnością. Aby osiągnąć ten efekt, ustawiajmy wybrane artykuły przodem. Taki sposób prezentacji umożliwiają zawieszki sklepowe montowane do regałów przyściennych i paneli sklepowych.
6. Zaproponuj gotowe zestawy ubrań w sklepie
Warto podpowiedzieć Klientom, jak zestawiać ze sobą różne elementy garderoby. Propozycje strojów umieścimy na stolikach sklepowych i manekinach sklepowych. Dzięki temu Klienci mogą skomponować całe zestawy z dostępnych produktów. Proponowanie uzupełniających się wzajemnie produktów to tzw. sprzedaż krzyżowa (cross merchandising). Ta metoda pozwala na zwiększenie zysków właścicielom sklepów.
Przeczytaj też o aspekcie oświetlenia w sklepie:
https://manekiny-do-sklepu.pl/akcesoria-sklepowe/oswietlenie-do-sklepu-odziezowego-ktore-wyroznia-ekspozycje/
Meble chromowane do butiku:
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/meble-chromowane-czy-warto-wybrac-je-do-sklepu/