Wyposażenie sklepu odzieżowego – jakich błędów unikać 0
Wyposażenie sklepu odzieżowego – jakich błędów unikać

Wyposażenie sklepu odzieżowego powinno być tworzone zgodnie z zasadami visual merchandisingu. Dzięki tym zasadom wyróżnimy nasz asortyment, podkreślimy jego atuty i zwiększymy wyniki sprzedaży.

Projekt sklepu z ubraniami

Poznając podstawowe zasady visual merchandisingu, z pewnością unikniemy typowych błędów w wyposażeniu sklepu. Wyróżnimy się na tle konkurencji, co przełoży się na większe zainteresowanie naszymi produktami. To także sposób na zwiększanie zainteresowania, które prowadzi do zakupu.

Wyposażenie sklepu – trzy zasadnicze błędy

1. Słaba widoczność cen

Klienci bardzo rzadko decydują się na zakup produktu, jeśli nie znają jego ceny. Cena powinna być dobrze widoczna i umieszczona na etykiecie przytwierdzonej do ubrania. W celu szybkiego metkowania ubrań stosujemy metkownice igłowe. Dzięki nim do ubrania przytwierdzimy żyłkę z etykietą. Z kolei metkownice rzędowe służą do naklejania metek, czyli do oznaczania zapakowanych ubrań. Do prezentowania cen stosujemy także samoprzylepne cenówki, uchwyty cenowe, stojaczki kredowe i listwy cenowe.

Równie ważne jest wykorzystywanie materiałów POS. Dzięki temu wyróżniamy promocje i szczególne oferty w naszym sklepie. Do prezentowania informacji służą stojaki, potykacze, wiszące hangery reklamowe czy shelfstoppery na półki.

2. Zbyt rzadka zmiana wyglądu witryny sklepowej

Witryna pozwala zorientować się, jaki asortyment znajduje się w sklepie. Wyróżnia też naszą firmę na tle konkurencji. Widząc tak samo wyglądającą witrynę, Klienci uznają, że w sklepie nie pojawiło się nic nowego. A przecież nowości to jeden z głównych czynników, które zachęcają do wejścia do sklepu.

Aranżację witryny należy zatem zmieniać co kilka tygodni. Dzięki temu będzie ona zawsze aktualna.

W stworzeniu witryny sklepu odzieżowego pomogą nam manekiny. Mamy do wyboru manekiny całopostaciowe lub ekspozytory, takie jak ręce, nogi czy głowy. Możemy wybrać też kolor, płeć manekina czy rodzaj wykończenia (matowe lub z połyskiem). Nowoczesne manekiny odzieżowe pozbawione są wyraźnych rysów twarzy. Pozostał jedynie zarys oczu i ust. Dzięki możliwości zmiany ułożenia rąk i nóg mamy możliwość ustawienia manekinów w wybranej pozie.

Jak widzimy, same manekiny dają nam spore pole do popisu podczas zmiany aranżacji witryny. Często praktyką jest prezentowanie na witrynie cen poszczególnych elementów garderoby. Na przykład na niewielkich stojakach z pleksi umieszczonych tuż przy manekinach.

3. Rozmieszczanie podobnych produktów daleko od siebie

W sklepach odzieżowych nieprzypadkowo bluzki znajdują się obok spódnic, a stroje kąpielowe obok kapeluszy słomkowych. To przykład stosowania zasady cross-merchandisingu, czyli umieszczania w bliskim sąsiedztwie podobnych produktów. Gdy nie stosujemy tej zasady, tracimy świetną okazję na dodatkowy zysk ze sprzedaży.

 

Przeczytaj również jak układać ubrania na półkach:
https://blog.abm.com.pl/jak-ukladac-ubrania-na-polkach-poradnik/

O tym, jak przyciągnąć uwagę Klientów przeczytasz niżej:
https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/projekt-sklepu/jak-zachecic-klienta-do-zakupu-odziezy/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku
Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium