do kasy suma: 0,00 zł

 

UWAGA: Ze względu na pandemię terminy dostaw mogą ulec wydłużeniu. Będziemy o tym informować przy potwierdzaniu zamówienia.

NEWSLETTER
Wyrażam zgodę na przesyłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej Newslettera z informacjami o produktach dostępnych u Administratora. Administratorem danych osobowych jest ABM SA
UWAGA: Użytkownikowi przysługują prawa: wniesienia sprzeciwu, dostępu do danych, żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych. Więcej w Polityce prywatności.
Trwałe i wygodne meble do biura 0
Trwałe i wygodne meble do biura

Wybierając meble do biura, należy kierować się nie tylko ich wyglądem. Kolorystyka i materiały, z jakich wykonane są meble to tylko niektóre kryteria. Liczy się również ergonomia mebli, czyli przystosowanie do wielogodzinnej pracy. Sprawdźmy, jak urządzić biuro zgodnie z zasadami zarówno estetyki, jak i przepisów prawa pracy.

Wytyczne BHP dla urządzania biura

Rozporządzenie do Kodeksu pracy jasno mówi, jakie normy mają spełniać meble do biura. Biurko powinno być na tyle szerokie, aby móc swobodnie na nim pracować. Jednak w rozporządzeniu nie znajdziemy konkretnych wymiarów biurka. Wszystko zależy od tego, iloma urządzeniami pracownik się posługuje. Im więcej wymaganych akcesoriów do pracy, tym większy powinien być blat.


Zwykle biurka dla pracowników są tej samej wielkości. Jednak w zależności od potrzeb działu, mogą się różnić. Wtedy warto wybrać meble do biura na zamówienie. Dopasowanie wymiaru pozwala na maksymalne zagospodarowanie przestrzeni.


Choć przepisy nie mówią o konkretnych kolorach mebli dla pracowników, to znalazły się tam wskazówki. Zaleca się, aby blat biurka był jasnego koloru, z matowym wykończeniem. Ważne, aby biurko nie odbijało światła, co powoduje zmęczenie wzroku.


Nie bez znaczenia jest też wysokość stołu czy krzeseł. Ma być dostosowana do pracownika, tak aby mógł on swobodnie ułożyć nogi oraz ramiona. Pozycja ciała ma być jak najbardziej naturalna, aby nie obciążać kręgosłupa. Dlatego wybierzmy fotele biurowe z regulacją wysokości, wysokości oparcia, a także głębokości siedziska. Koniecznie z podłokietnikami, aby co jakiś czas dać odpocząć rękom zmęczonym od pisania na klawiaturze.


Przy urządzaniu biura ważne jest także zachowanie odpowiedniej odległości między meblami. Pracownik powinien mieć dostatecznie dużo miejsca, aby bez problemu odsunąć krzesło, czy przejść między biurkami. Warto o tym pamiętać, projektując miejsce do pracy.

 

Wytrzymały materiał mebli biurowych

Nie mniej istotne są materiały, z jakich wykonane są meble. Z innego materiału powstanie szafa do biura na dokumenty, a z innego biurko. Szafa musi być stabilna i solidna, tak aby udźwignęła stos teczek i segregatorów z dokumentami. Dlatego do sekretariatu czy pomieszczeń socjalnych chętnie wybiera się szafy metalowe, trwałe i wytrzymałe.


Z kolei biurko czy szafki w pokoju pracowniczym mogą być drewniane. Drewno to materiał trwały i jednocześnie elegancki. Pasuje do większości wnętrz. Stonowana kolorystyka brązu nie rozprasza pracowników. Płyty laminowane, z których wykonuje się niektóre biurka, dostępne są w różnych odcieniach, w zależności od upodobań.


Natomiast fotele czy krzesła powinny być wykonane z materiałów przyjaznych dla skóry. Skóra naturalna dobrze przepuszcza powietrze, więc nie jesteśmy narażeni na pocenie się tak jak w przypadku sztucznych tkanin. Dodatkowo skóra jest łatwa do czyszczenia, a zabrudzenia są na niej mniej widoczne.


Z kolei fotele wykonane z włókien syntetycznych bardzo dobrze radzą sobie z codziennym użytkowaniem. Są bardzo odporne na ścieranie, dlatego nawet często używane zachowują estetyczny wygląd. Z tego powodu mogą służyć nam nawet lata.


Jak widzimy, każdy materiał ma swoje wady i zalety. Warto wybrać te meble, które pasują do naszych założeń. Jeśli wiemy, że wyposażenie zostanie z nami na dłużej, zdecydujmy się na trwałe, solidne materiały. Jeśli natomiast możemy pozwolić sobie na częstszą zmianę umeblowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać modele przemawiające do nas wyglądem.

 

Przeczytaj też o niezbędnym wyposażeniu biura: http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/meble-na-zamowienie/wyposazenie-biura-niezbedne-i-przydatne-elementy/

Akcesoria biurowe z plexi: https://blog.abm.com.pl/akcesoria-z-pleksi-idealne-do-biura/

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium