EuroShop 2023. Technologia i ekologia w retailu 0
EuroShop 2023. Technologia i ekologia w retailu

Targi EuroShop 2023 w Düsseldorfie

Za nami znaczące wydarzenie dla handlu detalicznego – targi EuroShop 2023. 21. edycja trwała od 26 lutego do 2 marca 2023 roku. Na wydarzeniu pojawiły się firmy, które kształtują trendy na rynku handlu detalicznego. Tematyka targów obejmowała między innymi wyposażenie sklepów, nowe technologie i nowości ze świata marketingu. Jakie pionierskie rozwiązania były widoczne na targach?

 

W kierunku automatyzacji i ekologii. Innowacje na EuroShop 2023

Podczas targów zaobserwowaliśmy kilka głównych trendów. Jednym z zauważalnych kierunków branży jest automatyzacja zakupów i rozwój sklepów samoobsługowych. Dzięki temu Klienci mogą zakupić produkty bez konieczności angażowania obsługi.

Wystawcy zaprezentowali sklepy całkowicie samoobsługowe. Zakupy robi się w nich za pomocą pulpitu lub aplikacji w telefonie. Pozwala na to inteligentne wyposażenie sklepu. Takie jak multimedialne listwy cenowe, na których zdalnie zmienimy wyświetlane informacje. Czy też półki, które uzupełnią brakujący towar.

Przedstawiono także systemy oparte na sztucznej inteligencji i kamerach. Jak na przykład wózki sklepowe monitorujące umieszczany w nich towar. Były one pokazywane już na poprzedniej edycji targów. Teraz pojawiły się ponownie, w unowocześnionej wersji.

Wystawcy pokazali również regały wyposażone w dozowniki do uzupełniania produktów. Pojawiły się także regały wyposażone w wagi, które rejestrują produkty ściągane z półek.

Nowością targów były kontenery przypominające duże automaty sprzedające. Zamówienia Klientów są tam realizowane za pomocą pulpitu lub aplikacji w telefonie. Towar jest zbierany z półek i przekazywany Klientowi przez okienko.

Tegoroczne targi EuroShop pokazały też innowacje technologiczne w wyposażeniu sklepów odzieżowych. Alternatywą dla tradycyjnych manekinów są teraz sylwetki w postaci cyfrowej. Wygląd manekinów na ekranie można modyfikować. Zmienić sylwetkę, ułożenie i prezentowane ubranie. Nowością były też manekiny drukowane w technologii 3D, z wykorzystaniem tworzyw z recyklingu.

Firmy przedstawiły też rozwiązania ekologiczne, które wciąż zyskują na znaczeniu. Zwrot w kierunku ochrony środowiska spowodowany jest rosnącą świadomością Klientów. Na targach zaprezentowano wyposażenie sklepów wykonane z materiałów odnawialnych. Na jednym ze stoisk mogliśmy podziwiać meble wykonane z papieru poddanemu recyklingowi. Pojawiły się też wózki sklepowe z odpadów wyłowionych z mórz. A także listwy cenowe wyprodukowane z użyciem tworzyw pochodzących z recyklingu.

Wystawcy zwracali również uwagę na kwestię oszczędności energii. Firmy z branży chłodniczej udowadniały, że ich technologia pozwala na obniżenie zużycia energii. Dzięki temu sklepy mogą uchronić się przed wzrostem cen za prąd.

Targi odzwierciedlają rosnące znaczenie ekologii i dążenie do minimalizmu. Jednocześnie widzimy postępującą komputeryzację i robotyzację. Trendy te jednak współgrają ze sobą. Zastosowanie nowoczesnej technologii pomaga oszczędzać energię. Rozwiązania do zarządzania procesami sklepowymi umożliwiają usprawnienie wielu działań. Na przykład zarządzania sprzedażą czy stanem towaru na magazynie.

 

Trendy widoczne na targach wyposażenia sklepów

Na targach królowały meble o gładkiej, błyszczącej powierzchni. Jednak ich kolorystyka była zróżnicowana. Pojawiły się meble w kolorze antracytowym, czarnym i białym. Ponadto wystawcy nie bali się sięgać po bardziej odważne kolory. Jedną z atrakcji było różowe stoisko owocowo-warzywne.

Jak wyglądały stoiska targowe? Faworytem były przede wszystkim elementy roślinne. Stoiska były udekorowane roślinami, lamelami i ogrodami wertykalnymi. Wystawcy zachęcali też do odwiedzenia stoisk poprzez nietypowe konstrukcje. Ciekawość gości rozbudzały multimedialne stoiska targowe. Wyposażone między innymi w ekrany LED i hologramy. Zainteresowaniem cieszyły się gry z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.

Jako wystawca zadbaliśmy o estetyczny wygląd stoiska ABM. Zdecydowaliśmy się na meble w kolorze fioletowym i białym. Wykonaliśmy je we własnym zakładzie produkcyjnym.

Naszą przestrzeń targową podzieliliśmy na trzy części. W głównej strefie umieściliśmy ladę, dekoracyjne lamele drewniane oraz elementy roślinne. Obok wyodrębniliśmy przestrzeń do rozmów z gośćmi. Natomiast w trzeciej części znalazła się ekspozycja z meblami.

 

Targi EuroShop 2023: podsumowanie

Przestrzeń targową podzielono na 17 hal według specjalizacji wystawców. W pokaźnych salach wystawienniczych zgromadziło się firm 1830 firm. Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło ostatecznie 81 tysięcy gości.

Podczas targów obecna była tematyka zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono rozwiązania przyjazne dla środowiska. Takie jak energooszczędne urządzenia i meble z materiałów z recyklingu.

Udział w targach z pewnością pozwala dostrzec nowe perspektywy rozwoju. Dzięki takim wydarzeniom obserwujemy trendy i kierunek, w którym zmierza branża. Była to była doskonała okazja do spotkania z Klientami i partnerami biznesowymi. Równie istotna była możliwość zaprezentowania firmy i nawiązania nowych kontaktów. Dziękujemy za odwiedzenie naszego stoiska!

 

Zobacz fotorelację z targów:
https://www.abm.com.pl/euroshop-2023-fotogaleria

Przeczytaj też:

https://regaly-do-sklepu.pl/projektowanie-sklepow/wyposazenie-sklepow-przeglad-trendow-na-2023-rok/

https://wyposazeniedlasklepow.pl/sklep-spozywczy/visual-merchandising-w-sklepie-jak-ukladac-artykuly-spozywcze/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium