
Aż 80% wszystkich naszych reakcji wywołują zmysły. Działające na nie bodźce powodują konkretne emocje. Poszczególne emocje z kolei wpływają na nasze działania. Tę wiedzę już od lat wykorzystują mniejsze i większe marki, wpływając na decyzje zakupowe swoich klientów. Wszystkie działania, które mają na celu wywołanie pozytywnych emocji w konsumentach i połączenie ich z produktami i marką, są nazywane marketingiem sensorycznym.
Nie musisz mieć ogromnej wiedzy i doświadczenia, żeby wprowadzić podobne praktyki w swoim sklepie. Wystarczy wiedzieć, że klienci kupują zmysłami. Świadomość występowania tego mechanizmu daje ogromne możliwości. Możesz wykorzystać naprawdę wiele ciekawych i bardzo prostych i tanich trików.
Sztuczne owoce i warzywa w Twoim lokalu przyciągną klientów
Wyobraźmy sobie, że masz restaurację lub bar, w której serwujesz pyszne jedzenie i napoje. Klienci jednak nie wiedzą o tym, dopóki ich nie spróbują. Możesz wpłynąć na ich decyzję i zachęcić do tego, aby weszli do lokalu i przekonali się sami o wyjątkowości Twoich produktów. Jak? Załóżmy, że jest ciepłe lato, a Ty oferujesz pyszną lemoniadę. Umieściłeś informację na szybie, ale klienci przechodzą obok niej obojętnie. Dlaczego?
Sucha informacja o ofercie nie wywołuje w przechodniach żadnych emocji. Spotykają wiele podobnych na swojej drodze. Możesz jednak zadziałać na ich
zmysły, umieszczając w witrynie obok oferty dużą miskę, pełną sztucznych cytryn. Widok kolorowych owoców natychmiast zadziała na ślinianki i pobudzi je do pracy. Bardzo możliwe, że wraz z widokiem świeżych cytryn, potencjalni klienci skojarzą także ich zapach. Wywołanie takich reakcji to krótka droga do tego, aby weszli do Ciebie na porcję lemoniady, której zapragnęli dosłownie w jednej chwili. Wystarczyło kilka cytryn, aby całkiem odmienić wydźwięk komunikatu, a lemoniadę zrobić bardziej pożądaną w oczach klientów.
Dlaczego warto wybrać sztuczne owoce i warzywa?
Widzisz już, że sztuczne owoce i warzywa są świetnym sposobem na wykorzystanie zmysłu wzroku w sprzedaży. Dodatkowo są estetyczne, wyglądają jak prawdziwe, mają żywe i naturalne kolory. Mają też jedną znaczącą zaletę, jakiej nie mają prawdziwe produkty — nie psują się. Dlatego możesz je położyć na wystawie lub w innym miejscu, gdzie są narażone na działanie światła i ciepłej temperatury — nawet latem! Możesz je wykorzystać w branży spożywczej czy restauracyjnej. Wszystko zależy od Twojej kreatywności. Mając kilka rodzajów sztucznych owoców, możesz regularnie zmieniać ekspozycję, dostosowując ją do aktualnej oferty.