Wszystko o szafach BHP do pomieszczeń socjalnych 0
Szafy BHP do pomieszczeń socjalnych

Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć funkcjonalną przestrzeń socjalną i dobrać odpowiednie szafy BHP dla pracowników. Wyobraź sobie taką sytuację: właśnie zatrudniłeś nowych pracowników, a w szatni brakuje miejsca na ich rzeczy osobiste i odzież roboczą. Brzmi znajomo? Spokojnie, pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

Spis treści:
1. Rodzaje szaf BHP.
2. Wyposażenie szafy.
3. Wymagania prawne.
4. Atesty i certyfikaty.
5. Jak dobrać szafę BHP do potrzeb firmy.
6. Dlaczego warto zainwestować w szafy.
7. Wyposażenie pomieszczenia socjalnego.

Rodzaje szaf dla pracowników: z przegrodą, dwudrzwiowe, skrytkowe

W zależności od specyfiki Twojej działalności, możesz wybrać:

Szafy z przegrodą – do przechowywania odzieży prywatnej i roboczej, jeśli dwie osobny szafy nie są konieczne.

Szafy dwudrzwiowe – w przypadku prac, które wiążą się ze znacznym zabrudzeniem odzieży i koniecznością jej odseparowania.

Szafy skrytkowe – świetne rozwiązanie dla firm, gdzie pracownicy potrzebują miejsca na rzeczy osobiste, na przykład w biurach, gdzie szatnia nie jest wymagana. Niewielkie szafy BHP sprawdzają się też jako dodatkowe wyposażenie w większych zakładach pracy. Podobnie jak szafy odzieżowe, mogą być wyposażone w drążek z wieszakami, haczyk, lusterko i wizytownik (szyld).

Wyposażenie szafy socjalnej

Szafy wyposażone są zwykle w zamek cylindryczny jednopunktowy. Dzięki temu przechowywane rzeczy są bezpieczne i chronione przed dostępem innych osób. Otwory wentylacyjne 

Przykładowe wyposażenie szafy na ubrania dla pracowników:

  • drążek z haczykami na ubrania
  • półka na drobne rzeczy osobiste
  • wizytownik na imię i nazwisko użytkownika szafki
  • lusterko

Wymagania prawne dotyczące szaf BHP

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, jako pracodawca masz obowiązek zapewnić pracownikom odpowiednio wyposażone pomieszczenia socjalne. W praktyce oznacza to, że szatnia powinna być dostosowana do liczby zatrudnionych osób i specyfiki wykonywanej przez nich pracy. Co rozporządzenie mówi o podstawowym wyposażeniu szatni, czyli szafach BHP?

Szafa dla pracowników powinna spełniać wymagania Polskiej Normy. Dawniej była to norma PN-75M-78711, obecnie zależy to od konkretnej branży. Inne zalecenia będą dotyczyć stanowisk dotyczących obsługi maszyn, a inne dla biurowych.

Norma PN-75M-78711 już nie obowiązuje, ale warto przypomnieć jej wytyczne:

  • wymiary 1800 × 400 × 480 mm
  • wyposażona w drążek
  • wieszadła umieszczone na stałe na środku ścian
  • półka
  • przegroda dzieląca szafę na dwie komory

Szafa podwójna SUM 420 W

Szafa metalowa BHP

Szafa skrytkowa SUS 322 W

Szafa BHP SUS 322 W

Szafa BHP SUM 320W

Szafa BHP SUM 320W

Atesty i certyfikaty

Jakie dokumenty potwierdzają, że szafa spełnia ważne normy?

  • Atest PZH potwierdzający bezpieczeństwo dla zdrowia i środowiska.
  • Certyfikat ISO 9001 świadczący o wysokiej jakości procesu produkcji.
  • Certyfikat ISO 14001 potwierdzający spełnienie norm środowiskowych.
  • Znak bezpieczeństwa "B" otrzymują wyłącznie produkty wykonane zgodnie z restrykcyjnymi normami, z wysokiej jakości materiałów.

Jak dobrać szafę BHP do potrzeb Twojej firmy?

Wybór odpowiednich szaf socjalnych zależy od wielu czynników. Weźmy przykład z branży spożywczej. Tutaj kluczowe będzie rozdzielenie odzieży roboczej od prywatnej ze względów higienicznych. W tym przypadku sprawdzą się szafy z przegrodą, które umożliwiają oddzielne przechowywanie różnych rodzajów odzieży.

Ważne: W pomieszczeniach socjalnych doskonale sprawdzają się szafy BHP z blachy stalowej. Modele zgrzewane nie wymagają montażu. Powierzchnia malowana proszkowo ma większą odporność na uszkodzenia mechaniczne i korozję.

Dlaczego warto zainwestować w szafy na odzież roboczą?

Prowadząc firmę produkcyjną, usługową czy handlową, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak ważny jest komfort Twoich pracowników. Profesjonalne szafy BHP umożliwiają bezpieczne i wygodne przechowywanie odzieży. Każdy pracownik potrzebuje miejsca, gdzie bezpiecznie pozostawi swoje rzeczy osobiste i odzież.

Pamiętaj: Zapewnienie szatni osobom zatrudnionym w firmie to obowiązek pracodawcy! Mówi o tym Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Wyposażenie pomieszczenia socjalnego dla pracowników

Szatnia w firmie to miejsce, gdzie pracownicy mogą przechowywać swoje rzeczy. Takie przestrzenie powinny być starannie zaplanowane. Warto zadbać, aby meble socjalne były nie tylko estetyczne i trwałe, ale również dostosowane do potrzeb pracowników.

W ABM Wyposażamy Sklepy oferujemy różne modele szaf socjalnych polskiej produkcji. W tym szafy ubraniowe i szafy na dokumenty. Co ważne, nasze produkty posiadają niezbędne atesty i certyfikaty. Meble są spawane, dlatego dostarczamy je w całości, bez konieczności montażu. Zamówienia wysyłamy w 48 godzin!

Potrzebujesz porady przy wyborze szaf BHP? Skontaktuj się z nami: tel. +48 515 212 306

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium