Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Blog chmura tagów
Strefa przejścia w sklepie – czym jest i jakie jest jej zadanie? 0
Strefa przejścia w sklepie – czym jest i jakie jest jej zadanie?

Strefa przejścia w sklepie – czym jest i jakie jest jej zadanie?

Strefa przejścia w sklepie – czym jest i jakie jest jej zadanie?

Przestępując próg nowego dla nas miejsca, kilka pierwszych sekund musimy poświęcić na adaptację. Jest to spowodowane różnicą bodźców, takich jak oświetlenie, zapach, a nawet temperatura. Znając ten mechanizm, łatwiej nam jest zaprojektować w sklepie miejsce, jakim jest strefa przejścia.

Czym jest strefa przejścia i po co się ją tworzy?

Strefa przejścia to najprościej mówiąc miejsce, które znajduje się w sklepie tuż przy wejściu. Często powstaje bardzo naturalnie, może nim być na przykład wiatrołap. Jest to część sklepu, która pozwala Klientowi spokojnie zapoznać się z jego terenem. Badania wykazują, że Klient wchodzący do sklepu, zaczyna rozglądać się za towarem dopiero po około 3 metrach. W związku z tym, wszystko, co zostanie umieszczone wcześniej, umknie jego uwadze. To właśnie dlatego sklepy projektowane są tak, by wejście do właściwego miejsca sprzedaży, rozpoczynało się trochę w jego głębi.

Jak wydzielić w sklepie strefę przejścia?

Częstym sposobem na oddzielenie strefy przejścia od reszty sklepu jest użycie systemu prowadzenia klienta. Są to barierki, przegrody i taśmy, które mają prowadzić go podczas zakupów. Najprostszym sposobem na stworzenie miejsca, w którym Klient rozpoczyna swoją wędrówkę po sklepie, jest użycie bramki. Tuż przed nią powinny stać wózki i koszyki. Klient po wyborze jednego z nich przekracza bramkę i znajduje się już w miejscu, w którym może rozpocząć swoje zakupy.

Strefa przejścia w małych i dużych sklepach

Oczywiście większe pole do popisu w kwestii wydzielenia strefy przejścia mają duże sklepy. W galeriach handlowych taką strefą może być sam korytarz i miejsce przed witryną sklepową. Jednak to nie oznacza, że małe sklepy nie są w stanie poradzić sobie z tym problemem. Tak naprawdę chodzi o to, by w jakiś sposób zasygnalizować wejście Klienta do sklepu. Często używanym sposobem jest sygnał dźwiękowy zamykających się za nim drzwi. Gdy tylko go usłyszy, podświadomie poczuje, że znalazł się w innym miejscu. W ten sposób łatwiej dostosuje się do panujących w nim warunków.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium