Niewielki stolik lub podest to część wyposażenia niemal każdego sklepu. Meble te nie zajmują dużo miejsca, a przy tym doskonale nadają się do prezentacji towaru. Zdradzamy, jakie są różnice pomiędzy stolikiem a podestem oraz na co zwrócić uwagę przy ich zakupie.
Stoliki – do jakich sklepów
Stoliki i podesty są uniwersalnym elementem wyposażenia. Z tego powodu wybierane są do sklepów różnego typu. To częste wyposażenie sklepu odzieżowego, obuwniczego, sportowego czy spożywczego. Na blacie ułożymy na przykład ubrania złożone w kostkę, buty, akcesoria sportowe, artykuły wyposażenia wnętrz.
Stoliki ustawione na środku sali skutecznie przyciągają uwagę Klientów. Zatem na ich blatach zwykle prezentowane są nowości lub towar sprzedawany po okazyjnej cenie. Warto przy tym pamiętać o umieszczeniu na stoliku lub podeście materiałów reklamowych POS, które wspierają sprzedaż. Może być to stojak z pleksi na ulotki, stojak informacyjny lub ramka. W środku umieśćmy ulotkę lub plakat informujący o cenie i nazwie produktu. Innym rozwiązaniem będzie potykacz w formie stojaka reklamowego lub tablicy kredowej, który ustawimy obok mebla.
Stoliki a podesty – najważniejsze różnice
Zastanówmy się zatem nad różnicą między stolikami a podestami. Pierwszą różnicą jest rodzaj materiału. Skupmy się na materiałach, z których wykonane są stoliki oferowane przez znanego producenta wyposażenia sklepów.
W ofercie ABM znajdziemy stoliki wykonywane z metalu, z dodatkiem płyty laminowanej lub szkła hartowanego (jak na przykład stolik szklany). Metalowe nogi stanowią solidną podstawę dla szklanego lub laminowanego blatu. Stoliki, które proponujemy, dostępne są w kolorze czarnym lub białym, z połyskiem lub matowe. Z kolei podesty tworzone są w całości z płyty laminowanej w białym kolorze.
Kolejną różnicą będzie z pewnością sam wygląd mebli. Stoliki kojarzą się z domowym wyposażeniem, ponieważ często widzimy je w salonie lub sypialni. Natomiast podesty to już meble ściśle sklepowe, które dostępne są w różnych wariantach. Mamy na przykład podesty klasyczne, w formie przenośnych magazynków czy szuflad. Podesty-szuflady polecamy do ekspozycji niewielkich dodatków do odzieży sprzedawanych luzem, na przykład skarpet czy bielizny.
W sklepach przemysłowych i spożywczych często zamiast stolików stosuje się kosze wysypowe, zwane też promocyjnymi. Kosze pełnią podobną funkcję do stolików, czyli prezentowanie towaru promocyjnego, sprzedaż ostatnich sztuk towaru, wyprzedaż końcówek serii. Ich nazwa powstała od sposobu umieszczania przedmiotów w koszu. Są one bowiem wsypywane bezpośrednio do kosza. Kosze sprawdzają się do sprzedaży artykułów w większej ilości, zwłaszcza o nieregularnym kształcie. Możemy umieścić w nich na przykład zabawki, artykuły sportowe, tekstylia, odzież i dodatki. Postawmy je przy wejściu do sklepu lub między alejkami.
Zobacz, jakie ekspozytory umieścić na stolikach:
https://manekiny-do-sklepu.pl/manekiny-do-sklepu/manekiny-i-ekspozytory-sklepowe/
Przeczytaj też tekst o ladach sklepowych:
http://wyposazeniedlasklepow.pl/sklep-spozywczy/lady-sklepowe-przewodnik-po-wielofunkcyjnych-kontuarach/