
Zalety stosowania materiałów POS w sklepie
Stosując materiały POS w punkcie sprzedaży, wzmacniamy ekspozycję produktów. Atrakcyjna, kreatywna reklama skutecznie wyróżnia sprzedawany towar lub usługę. Jakie są więc rodzaje materiałów POS?
Materiały POS – co to takiego i czy warto
Określenie POS (POSM) oznacza „point of sale”, czyli w dosłownym tłumaczeniu punkt sprzedaży. Materiały POS to akcesoria reklamowe, które wspierają sprzedaż towarów lub usług. Należą do nich między innymi klipsy z uchwytem na reklamę, stojaki na ulotki, ramki na plakaty, pojemniki na broszury.
Zalety stosowania materiałów reklamowych:
– Wyróżnienie produktów
Elementy reklamowe pozwalają na wyróżnienie promocji. Oddziałują na Klientów kolorem, chwytliwymi hasłami i ciekawą formą. Kreatywne materiały o nietypowych kształtach potrafią zainteresować Klientów. Przykładem są standy reklamowe imitujące wygląd produktu, wykonane w znacznym powiększeniu. W końcu gigantyczny cukierek wykonany z kartonu jest trudny do przeoczenia i wywołuje ciekawość.
– Przekazywanie dodatkowych informacji
Dzięki ulotkom, broszurom i plakatom dostarczymy Klientom informacje na temat produktów. Wskazanie zalet pomoże w podjęciu decyzji osobom, które potrzebują więcej danych przy zakupach.
– Wywołanie zaciekawienia Klientów
Stosowanie ciekawych materiałów powoduje, że sklep zyskuje na atrakcyjności. Wyróżnione produkty z pewnością bardziej zapadają w pamięć. Istnieje więc szansa, że nawet jeśli Klient sam nie kupi określonego towaru, wspomni o nim znajomym lub rodzinie.
Materiały reklamowe POS do sklepu: rodzaje
Nośniki reklamy mają różne formy i sposób montażu. Mogą być na przykład stojące, zawieszane czy montowane do półek.
Elementy wiszące to na przykład bannery montowane do sufitu. Ich duży rozmiar sprawia, że są dobrze widoczne.
Listwy reklamowe (taśmy) służą do zawieszania drobnych produktów, które uzupełniają główną ofertę. Mogą być to na przykład opakowania czipsów zawieszone w dziale z napojami.
Materiały marketingowe służące do rozstawienia na podłodze to standy reklamowe, roll-upy, tablice kredowe czy stojaki OWZ. Naklejki na podłogę mogą informować o promocji czy wskazywać drogę do konkretnego regału.
Do półek sklepowych zamontujemy na przykład shelfstopery, nakładane na listwę cenową. Jak również wobblery w formie etykiet przymocowanych do półki. Służą one do wyróżnienia konkretnych produktów, zwykle objętych promocją.
Do materiałów POS zaliczamy także takie akcesoria jak podstawki wydawcze z etykietą reklamową.
Sprawdź stojaki reklamowe:
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/stojak-reklamowy-wyroznienie-lokalu/
Poznaj także rolę kolorów w wystroju sklepu:
https://wyposazeniedlasklepow.pl/sklepy-konfekcyjne/rola-kolorow-w-sprzedazy-a-wystroj-sklepu/