do kasy suma: 0,00 zł

 

UWAGA: Ze względu na pandemię terminy dostaw mogą ulec wydłużeniu. Będziemy o tym informować przy potwierdzaniu zamówienia.

NEWSLETTER
Wyrażam zgodę na przesyłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej Newslettera z informacjami o produktach dostępnych u Administratora. Administratorem danych osobowych jest ABM SA
UWAGA: Użytkownikowi przysługują prawa: wniesienia sprzeciwu, dostępu do danych, żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych. Więcej w Polityce prywatności.
Leki w sklepie spożywczym – jak urządzić dział z lekami 0
Leki w sklepie spożywczym – jak urządzić dział z lekami

Polska zajmuje wysokie miejsce w Europie pod względem liczby leków kupowanych recepty. Chętnie kupujemy leki w sklepie, bo to wygodniejsza opcja niż apteka. Wybranie środka ze sklepowej półki jest szybsze niż stanie w kolejce do aptecznego okienka. Zwłaszcza jeśli jesteśmy w trasie czy na wakacjach.

Sklep spożywczy czy stacja benzynowa na trasie to miejsce, gdzie możemy sprzedawać leki OTC, czyli bez recepty. Jednak na niektóre leki bez recepty sklep nie ma pozwolenia. Są to na przykład substancje sprzedawane bez recepty w aptekach krócej niż 5 lat. Aby lek znalazł się również w sklepie, musi minąć ten okres. To główny wyjątek. Jak urządzić sklep, aby sprzedaż leków była wysoka?

Meble do atrakcyjnej prezentacji leków

Leki w sklepie zwykle sprzedawane są na dziale kosmetycznym lub obok kas. Ustawmy opakowania w widoczny sposób. Klienci kupują oczami, więc chętniej sięgają po produkty znanych producentów.

Do prezentacji leków wybierzmy metalowy regał przyścienny lub dwustronną gondolę.

Na półkach regału możemy posegregować leki według dolegliwości lub producenta. Kupujący wolą przejrzysty układ, dzięki któremu szybko znajdą odpowiedni preparat. Układając konkretny typ towaru na jednej półce, posegregujemy leki według kategorii. Każda półka może odpowiadać konkretnej dolegliwości, na przykład bólowi głowy.

Gondola będzie lepsza, jeśli mamy sporą ofertę leków. W ten sposób wyeksponujemy je z dwóch stron. Zajmuje ona więcej miejsca niż regał, ale wszystko zależy od tego, jak urządzony jest sklep. Gdy sklep ma otwarty układ z dwustronnymi regałami, to zachowajmy wszędzie spójny styl.

Impulsywne spontaniczne zakupy w kolejce do kasy

Klienci zwykle wiedzą, jakie leki można kupić w sklepie. Nie oczekują od sklepu szerokiej oferty, ale raczej podstawowych środków. Chcą zwalczyć pierwsze objawy choroby lub kupują leki na wszelki wypadek do domowej apteczki.

Gdy dopada ich ból głowy lub przeziębienie, stosują najpierw środki łagodzące objawy. Na półkach postawmy więc leki przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Jeśli chcemy przypomnieć Klientom o ofercie na końcu zakupów, zainwestujmy w ladę impulsową. Czekając w długiej kolejce, kupujący spokojnie przyglądają się półkom obok i zastanawiają się, czy jeszcze czegoś nie potrzebują. Jeśli zobaczą wtedy lek przeciwbólowy, którego brakuje w ich domowej apteczce, jest szansa, że po niego sięgną.

Strefa kasy generuje zyski, bo kupujący przywiązują tam mniejszą uwagę do cen. Czas na zastanawianie się nad ceną jest mniejszy. Decyzję należy podjąć szybko, bo kolejka posuwa się do przodu. Dlatego to dobre miejsce na taki towar.

Zapraszamy na zakupy do naszego sklepu internetowego: https://wyposazamysklepy.pl/

Zobacz nasze realizacje: https://www.abm.com.pl/wyposazamy-sklepy-biura-realizacje

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium