Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Blog chmura tagów
Lady na produkty impulsowe – przydatne w wyposażaniu sklepu 0
Lady na produkty impulsowe – przydatne w wyposażaniu sklepu

Moment, kiedy Klient stoi w kolejce do kasy, to ostatnia chwila na dodatkową sprzedaż.

Strefa przykasowa

to idealne miejsce na sprzedaż impulsową. To również strefa, która powinna być wizytówką sklepu.

Zakupy impulsowe, czyli wcześniej nieplanowane. Dokonujemy je odruchowo, bez zastanowienia się i pod wpływem chwili. Strefa przykasowa musi zawierać szeroki asortyment produktów impulsowych, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. W takiej strefie najlepiej sprawdzą się dedykowane dla takich produktów lady impulsowe.Zakupy impulsowe Polaków

TNS OBOP zapytał Polaków o zwyczaje związane z nieplanowanymi zakupami. Z badania wynika, że prawie 70 proc. Polaków zdarzają się nieplanowane zakupy. Do zakupów pod wpływem impulsu przyznaję się dużo większa część kobiet niż mężczyzn.

Wyniki wskazują, że kupowanie pod wpływem impulsu częściej zdarza się ludziom młodym. Aż 88% osób w wieku 15-19 lat. U osób powyżej 60 roku życia już tylko 46%. Zakupom impulsowym częściej ulegają osoby z wyższym wykształceniem i pracujące. Jako czynniki decydujące o nieplanowanych zakupach Polacy wskazali niską cenę produktu (58%) oraz promocję cenową (50%). Wśród ankietowanych, 20% przyznaje, że dostępność produktu w zasięgu ręki, np. przy kasie, miał wpływ decyzję o zakupie.

Produkty impulsowe

W strefach przykasowych lokowane są produkty o niewielkich rozmiarach. Dominują słodycze: batoniki, wafelki, jajka niespodzianki, lizaki oraz gumy do żucia. Nad kasami umieszczone są ekspozytory z papierosami. W sezonie letnim ustawia się zamrażarki z lodami oraz chłodziarki z napojami. Listę produktów impulsowych uzupełniają popularne tabletki przeciwbólowe, suplementy diety. Przy kasie znajdziemy również baterie, jednorazowe maszynki do golenia czy prezerwatywy. Większość z nich to produkty wysokomarżowe, mimo niewysokich cen. W przypadku zakupów impulsowych, Klienci nie zwracają uwagi na cenę, jak przy regularnych zakupach.

Zaplanuj strefę przykasową i zwiększ sprzedaż impulsową

Należy starannie zaplanować strefę kas w sklepie, dlatego najlepiej zwrócić się do profesjonalnego producenta lad sklepowych. Eksperci od wyposażenia sklepów pomogą połączyć zasady rozmieszczenia towaru w sklepie z komfortem zakupów. Klient nie może przeciskać się z koszykiem lub wózkiem, trącając produkty ze stojaków. Swobodne poruszanie się i dostęp do produktów impulsowych, to idealne zwieńczenie procesu sprzedaży. Należy rozważyć wszystkie dostępne modele mebli sklepowych. Czy to będzie lada sprzedażowa z impulsem, kontuar sklepowy z kasą fiskalną czy biurko sklepowe. Będzie to miejsce obsługi Klienta. Dlatego ekspozycja towaru impulsowego nie może zakłócać rozmowy sprzedażowej z Klientem.

Zasady rozmieszczenia towarów w sklepie, czyli jak zachęcić Klienta do kupna produktu?

Optymalny dobór towarów oraz prawidłowa ich ekspozycja mają istotny wpływ na poziom sprzedaży. Produkty impulsowe muszą być dobrze widoczne i dostępne na wyciągnięcie ręki. Strefa przykasowa wymaga szczególnej troski. Powinno się unikać zbyt dużego zatowarowania. Należy skrupulatnie pilnować rotacji towaru i często uzupełniać braki na półkach. Równie ważny jest ład i porządek. W końcu kupujemy oczami, dlatego tak ważne są walory wizualne. Estetyczna strefa kasowa z atrakcyjną ekspozycją impulsową zapewni dobre relacje z Klientami i zwiększy sprzedaż. Strefa kas to ostatni punkt obsługi Klienta w sklepie. Ważne, aby to był miły ostatni punkt wizyty w sklepie. Wtedy mamy pewność, że Klient do nas wróci.

Proces sprzedaży powinien kończyć się na zakupach impulsowych

Sprzedawcy już dawno dostrzegli potencjał drzemiący w zakupach impulsowych. Dlatego strefy przykasowe powstają nie tylko na stacjach paliw. Pod wpływem impulsu kupimy nawet w aptece, sklepie budowlanym, sklepie odzieżowym czy punkcie prasowym. Istotne, aby sprzedaż impulsowa była komplementarna z technikami sprzedaży w całym sklepie. Kluczowe jest zachowanie zasad merchandisingu, zasady prawej ręki czy trade marketingu. Materiały POS, plakaty reklamowe powinny tworzyć wygodną i intuicyjną komunikację z Klientem. 

zobacz wszystkie lady impusowe w naszym sklepie https://wyposazamysklepy.pl/lady-sklepowe-impulsowe

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium