Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Blog chmura tagów
Jak stworzyć kącik kawowy w sklepie 0
Jak stworzyć kącik kawowy w sklepie

Kącik kawowy w sklepie stanowi uzupełnienie podstawowej oferty. W sklepach nadajemy i odbieramy przesyłki, wypłacamy gotówkę, opłacamy rachunki. Nic dziwnego, że Klienci chętnie zamawiają też aromatyczną kawę w drodze do pracy czy podczas spaceru. Stworzenie kącika kawowego nie musi być trudnym zadaniem. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Po pierwsze – szafka pod ekspres do kawy

Stoiska z kawą znajdziemy w niewielkich sklepach spożywczych, na stacjach benzynowych, w biurach, gastronomii.

Głównymi powodami, dla których Klienci chętnie wybierają kawę na wynos, jest wygoda. Wystarczy kilka minut, żeby wyjść ze sklepu z gorącym kubkiem kawy w ręce. Oddzielenie kas od stanowisk z kawą sprawia, że odebranie kawy przebiega sprawnie.

Aby zorganizować kawowy kącik, potrzebujemy przede wszystkim szafki kawowej. Jest ona dostosowana do przygotowywania kawy. Szuflady oraz półki pozwalają na przechowywanie zapasu kawy, cukru, przypraw, jednorazowych sztućców i kubków. W szafce umieścimy też niewielką lodówkę, co pozwoli na przechowywanie mleka do kawy.

Szafki kawowe mogą mieć wrzutki na odpady oraz dozownik serwetek. Przelotki pomogą zabezpieczyć i zamaskować przewody od ekspresu. Kratki wentylacyjne w szafkach skutecznie odprowadzą wilgoć i zapachy.

Na blacie szafki umieścimy ekspres do kawy, jednorazowe kubki i mieszadełka. Klienci chętnie skorzystają z przypraw do kawy, czekoladowych posypek i oczywiście cukru.

 

Kącik kawowy – jakość kawy i cross selling

Zadbajmy o jakość serwowanej kawy. Wybierzmy kawę dobrej jakości i sprawdzonego producenta. Sprawi to, że Klienci będą do nas wracać. Bądźmy jednak ostrożni przy zmianie gatunku kawy. Klienci będą rozczarowani, jeśli nagle zaserwujemy im kawę zupełnie inną w smaku niż do tej pory.

Kupując ekspres do sklepu, zwróćmy uwagę na przydatne funkcje. To na przykład wybór wielkości kawy. Sprawdźmy dostępne rodzaje kawy (espresso, latte, cappuccino, americano). Czy ekspres obsługuję kawę mieloną, czy ziarnistą, a może oba rodzaje? Jaka jest pojemność pojemnika tacy ociekowej i pojemnika na fusy? Warto też, by ekspres miał takie funkcje jak automatyczne czyszczenie, odkamienianie czy płukanie. Dzięki temu personel nie będzie zmuszony do ciągłego doglądania ekspresu.

Serwowanie kawy to doskonała okazja na cross selling, czyli oferowanie dodatkowych produktów. Obok szafki warto zatem wyeksponować świeże wypieki: drożdżówki, babeczki, ciasta, kanapki. Z kolei oferta gastronomiczna może zawierać zapiekanki, hot dogi i hamburgery przygotowywane na miejscu.

Klienci chętnie odwiedzają sklepy, gdzie nie tylko zrobią zakupy, ale i zrealizują dodatkowe usługi. Dlatego stanowisko kawowe to świetny pomysł na urozmaicenie oferty.

Przeczytaj także o ladach sklepowych:
https://wyposazeniedlasklepow.pl/sklep-spozywczy/lady-sklepowe-przewodnik-po-wielofunkcyjnych-kontuarach/

Poznaj zalety popychaczy towaru:
https://blog.abm.com.pl/popychacz-produktow-4-zalety-systemu-na-polki/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium