Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
Blog chmura tagów
Jak dobierać kolory, czyli aranżacja sklepu 0
Jak dobierać kolory, czyli aranżacja sklepu

Aranżacja sklepu w oparciu o kolorystykę

Aranżacja sklepu polega nie tylko na wyborze mebli i dodatkowego wyposażenia. Uwzględnia również znaczenie kolorystyki i jej wpływ na zachowanie Klientów. Radzimy, jak dobierać kolory, aby wnętrze sklepu wyglądało estetycznie.

Koło barw do planowania wyposażenia sklepu

Zmysł wzroku ma ogromne znaczenie w codziennym funkcjonowaniu człowieka. Pozwala odbierać informacje ze świata zewnętrznego. Dopiero na dalszych miejscach znajduje się słuch, węch, dotyk i smak. Dlatego też kolor jest jednym z czynników, który wpływa na wizerunek sklepu.

Warto stosować odpowiednie barwy w celu wyróżnienia wnętrza. W jaki sposób dobierać kolory, aby w sklepie panowała atmosfera zachęcająca do zakupów?

W doborze kolorystyki w sklepie pomoże nam koło barw. To model przedstawiający kolory, dzięki którym lepiej zrozumiemy reguły dotyczące dobierania barw. W podstawowej wersji koła mamy kilka kolorów, a w rozszerzonej kilkanaście.

Koło barw tworzą promienie o różnych kolorach. Na każdym promieniu umieszczone są barwy monochromatyczne, czyli odcienie danego koloru.

Kolory pokrewne to te, które znajdują się obok siebie na kole barw. Dobierając do siebie podobne kolory, stworzymy bezpieczne, spójne połączenia.

Natomiast kolory dopełniające umieszczone są naprzeciwko siebie i tworzą kontrastowe zestawienia. Łączenie kontrastowych kolorów to prawdziwa sztuka. Bardzo łatwo o przesadę, w efekcie czego wnętrze może przytłaczać. Intensywnych kolorów używajmy z rozwagą i na małej powierzchni.

Rada: Korzystając z koła barw podczas aranżacji sklepu, skupmy się na odcieniach i kolorach pokrewnych.

Znaczenie kolorów w wystroju sklepu

Barwy ciepłe, czyli żółty, czerwony, pomarańczowy o różnym nasyceniu uważane są za dodające energii.

Z kolei barwy chłodne to niebieski, zielony, fioletowy i odcienie tych kolorów. Kojarzą się z uspokojeniem i relaksem.

Każdy kolor w sklepie budzi określone skojarzenia u Klientów:
– niebieski kojarzy się z zaufaniem, spokojem, poczuciem chłodu,
– czerwony z energią i pobudzeniem,
– żółty z optymizmem, słońcem, wypoczynkiem,
– biały i czarny z luksusem,
– zielony ze spokojem i naturą.

Na postrzeganie kolorów przez Klientów wpływa również oświetlenie. Podczas wyboru oświetlenia warto o tym pamiętać. Barwa światła wpływa na odbiór kolorów mebli i ścian.

Oprócz podstawowego oświetlenia w sklepach stosujemy też oświetlenie akcentujące. W tym celu stosuje się na przykład podświetlenie półek regałów. Dzięki temu przyciągamy uwagę i wyróżniamy daną strefę w sklepie.

Jak urządzić wnętrze sklepu zgodnie z feng shui:
https://blog.abm.com.pl/aranzacja-sklepu-z-feng-shui/

Czego unikać podczas wyposażenia sklepu:
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/aranzacja-sklepu-czego-unikac/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium