Estetyczna ekspozycja perfum
Ekspozycja perfum to sztuka, która wymaga znajomości zasad promowania marek premium. Tworzenie odpowiedniej atmosfery w perfumerii jest jak komponowanie zapachu. Niezbędne są starannie dobrane elementy. Aby Klienci poczuli się naprawdę wyjątkowo, należy zadbać o każdy detal przestrzeni. Wybór mebli odgrywa kluczową rolę. Przestrzeń powinna zachęcać do odkrywania nowych aromatów.
Aranżacja sklepu z perfumami – główne elementy wyposażenia
Oto niezbędne meble do perfumerii:
1. Gondole – Niskie, dwustronne regały przeznaczone na środkową część perfumerii. Doskonałe do ekspozycji kosmetyków i akcesoriów do makijażu.
2. Szklane gabloty – Witryny zamykane na klucz wyposażone w szklane półki. W gablotach zaprezentujemy flakony z zapachami renomowanych marek.
3. Stoliki sklepowe – Stoliki z blatem szklanym lub z płyty laminowanej. Do ekspozycji nowości i hitów sprzedaży w środkowej części perfumerii.
4. Lada sklepowa – Reprezentacyjne stanowisko, przy którym Klienci zapłacą za zakupy i uzyskają informacje na temat zapachów.
5. Stanowiska do wykonywania makijażu – Wiele perfumerii oferuje dodatkowe usługi, takie jak lekcje makijażu. Takie strefy są wyposażone w fotele do makijażu, stoliki i podświetlane lustra.
Dodatkowe wyposażenie perfumerii:
– stojaki z pleksi do ekspozycji perfum,
– stylowe koszyki na zakupy,
– paski do testowania perfum (blottery),
– cenówki i metkownice sklepowe,
–oznaczenia z nazwami/logo marek,
Warto pamiętać o atrakcyjnych ekspozytorach POS na perfumy. To na przykład standy kartonowe, displaye kartonowe, nakładki na bramki sklepowe czy potykacze reklamowe.
Prezentacja perfum w sklepie – elementy ekspozycji
Oświetlenie doskonale podkreśla kształt butelek i eleganckie opakowania. W perfumeriach do tego celu służy oświetlenie punktowe. To na przykład lampy z regulacją kąta nachylenia, lampy podtynkowe i reflektory. Na półkach sklepowych dobrze sprawdzają się taśmy LED.
Perfumerie oferują przeróżne produkty beauty. Dlatego też pamiętajmy o ekspozytorach na kosmetyki. Są to stojaki na lakiery, ekspozytory na kremy i podkłady. Często przed wejściem do perfumerii możemy zauważyć wysokie stojaki z koszami. Drobne produkty są umieszczane w górnej części koszy. Promocyjne ceny artykułów mają skłonić Klientów do odwiedzenia perfumerii.
Jak jeszcze możemy wyróżnić perfumerię? Z pewnością potrzebujemy przemyślanej strategii marketingowej. Przykładem kreatywnego marketingu w perfumerii jest kampania reklamowa pewnej luksusowej marki. Ich woda perfumowana wyróżnia się ekstrawaganckim flakonem. Ma on kształt buta na obcasie. W perfumerii stanęła więc ogromna replika flakonu wydrukowana w technologii 3D! Taki ekspozytor robi wrażenie!
Na sukces perfumerii wpływają też oczywiście działania marketingowe. Dlatego w salonie z perfumami warto stosować materiały reklamowe POS. Takie jak ulotki z miniaturkami perfum, gazetki i plakaty. Do promowania perfum służą na przykład standy i ekrany multimedialne. Umożliwiają one dynamiczną prezentację treści. Na ekranach możemy wyświetlać reklamy, materiały zapowiadające promocje i nowości. Zaletą nowoczesnych nośników reklamowych jest możliwość zmiany treści w dowolnym momencie. Dzięki temu nasz przekaz będzie zawsze aktualny i na czasie.
Przeczytaj też:
https://blog.abm.com.pl/design-ekspozycji-perfum-w-swiecie-zapachow/
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/strategie-marketingowe-ekspozycji/