do kasy suma: 0,00 zł

 

UWAGA: Ze względu na pandemię terminy dostaw mogą ulec wydłużeniu. Będziemy o tym informować przy potwierdzaniu zamówienia.

NEWSLETTER
Wyrażam zgodę na przesyłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej Newslettera z informacjami o produktach dostępnych u Administratora. Administratorem danych osobowych jest ABM SA
UWAGA: Użytkownikowi przysługują prawa: wniesienia sprzeciwu, dostępu do danych, żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych. Więcej w Polityce prywatności.
Co daje sklepom system wejścia wyjścia 0
Co daje sklepom system wejścia wyjścia

System wejścia wyjścia, czyli inaczej system prowadzenia Klienta organizuje ruch w sklepie. Tak jak na drodze, tak i w sklepie powinniśmy znać kierunek poruszania się. Bez działających rozwiązań wnętrze pogrąży się w chaosie. Podpowiadamy, jak zaplanować i zorganizować ruch po sklepie.

 

Zalety wyznaczania ścieżek w sklepie

W zależności od tego, czy mamy duży, czy mały sklep, inaczej wygląda system wejścia wyjścia. W niewielkich sklepach osiedlowych typu convenience store sprawa wygląda prościej. Ruch odbywa się naturalnie, bo determinuje go przestrzeń. Instynktownie omijamy kasę, gdzie gromadzą się Klienci chcący zapłacić za towar. Wybór ścieżek jest niewielki, po prostu kierujemy się do drugiej alejki.

A co w przypadku średnich i dużych sklepów? Tutaj potrzebujemy pomocnych oznaczeń, które wskażą Klientom, jaką drogą podążać. Dzięki temu unikniemy chaosu i wyznaczymy ścieżkę od pierwszej półki aż po kasę. Jesteśmy też w stanie odgrodzić część sklepu, która powinna być niedostępna dla Klientów. Na przykład z powodu rozkładania towaru lub konieczności posprzątania części sklepu. Pomogą nam w tym słupki odgradzające z taśmą.

 

Jak wyznaczyć system prowadzenia Klienta

Istnieją różne sposoby na kierowanie kupujących po sklepie. Ważne, aby były one naturalne oraz logiczne. Niewłaściwie skonstruowana ścieżka prowadzi do irytacji i chęci szybkiego opuszczenia sklepu. A tego nie chcemy.

Możemy wyznaczać ścieżkę za pomocą grafik. Klienci są wtedy informowani o kierunku ruchu za pomocą strzałek na podłodze lub tabliczek. To o wiele lepszy sposób niż komunikaty pisemne, bo oko szybciej przyswaja grafikę niż tekst.

System prowadzenia Klienta to również nalepki podłogowe informujące o zachowaniu bezpiecznej odległości. Ten sposób okazuje się pomocny zwłaszcza przy obowiązku przestrzegania dystansu. Niektóre osoby nie pamiętają o tym nakazie, więc naklejki to dobry sposób na zapominalskich. Istotne, żeby naklejki były na tyle duże i widoczne, aby zwracały uwagę.

Do odgrodzenia konkretnego fragmentu sklepu pomogą nam słupki z elastycznymi taśmami i przegrody w postaci metalowych rur. Ten rodzaj przegród przydaje się w momencie, gdy pracownik zamyka kasę. Pomaga także w odgrodzeniu Klientów od siebie w wąskiej alejce kasowej. Dzięki nim Klienci ustawiają się do konkretnej kasy, nie mając możliwości przechodzenia między nimi.

Z kolei młynek sklepowy wejściowy uniemożliwia wyjście ze sklepu niezgodnie z ruchem. Jest skonstruowanw ten sposób, że blokada nie pozwala na cofanie się.

Celem systemu prowadzenia jest podpowiadanie Klientom, jak mają poruszać się po sklepie. Jednak zależy nam głównie na wysokiej sprzedaży, a nie jak najszybszym przejściu z punktu A do punktu B. Dlatego Klient powinien być zachęcany do zatrzymywania się przy produktach, tak aby w rezultacie jego zakupy były większe. Prawidłowo zorganizowana ścieżka bierze pod uwagę także ten czynnik.

 

Wózki i koszyki w systemie wejścia wyjścia: https://wyposazamysklepy.pl/wybieramy-wozki-i-koszyki-do-sklepu-samoobslugowego

Aranżacja sklepu: http://wyposazeniedlasklepow.pl/sklep-spozywczy/projektowanie-i-aranzacja-sklepu-sa-wazniejsze-niz-myslisz/

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium