Lustra mają w sklepach bardzo szerokie zastosowanie. W zależności od rodzaju sklepu oraz typu i przeznaczenia, lustra mogą pełnić w nim różne role. Niektóre z nich są bardziej oczywiste, jak na przykład wykorzystanie lustra w przymierzalni. Inne mają bardziej wyszukane zadania. Poniżej znajdziesz trzy najpopularniejsze, bardzo różne sposoby na wykorzystanie lustra w sklepie.
1. Powiększ optycznie przestrzeń wokół siebie.
Ten trik często wykorzystują właściciele małych sklepików. Zawieszając duże lustra na jednej lub kilku ścianach, mogą uzyskać efekt optycznego powiększenia wnętrza. Stworzenie takiej przyjaznej i otwartej przestrzeni pozytywnie wpływa na jej odbiór przez Klientów. Nie lubimy być przytłaczani, a małe pomieszczenia często tak na nas działają. Dzięki wykorzystaniu luster otoczenie staje się mniej męczące.
Takie lustra mogą mieć w sklepie jednocześnie kilka zastosowań. W lustrze Klient zawsze może się przejrzeć lub zobaczyć produkt z innej perspektywy. Jest to szczególnie przydatne w sklepach odzieżowych lub obuwniczych. Z pomocą jednego rozwiązania możemy zatem zyskać kilka korzyści.
2. Zyskaj wrażenie obfitości i bogactwa kolorów.
Zabieg wykorzystywania luster do stworzenia w sklepie wrażenia obfitości często wykorzystuje się na stoiskach z warzywami lub owocami. Są one zazwyczaj bardzo kolorowe, dlatego niesamowicie intensywnie działają na zmysły Klientów. Warto wykorzystywać tę wiedzę, a nawet nieco zwielokrotnić to wrażenie.
Wiele regałów warzywno-owocowych ma specjalne miejsce na panele z lustrami. Jeśli je w nie wyposażysz i użyjesz dodatkowo odpowiedniego światła, zyskasz idealną ekspozycję. Światło sprawi, że owoce i warzywa będą wyglądały na świeże, zdrowe i dojrzałe. Lustra sprawią, że Klient będzie czuł, że naprawdę ma w czym wybierać.
3. Zadbaj o bezpieczeństwo i wykorzystaj lustra obserwacyjne.
Wyjątkowe właściwości luster pozwalają także na ich zastosowanie do monitorowania bezpieczeństwa w sklepie. Dzięki wykorzystaniu luster sferycznych możesz obserwować nawet całe wnętrze z jednego punktu w pomieszczeniu.
W zależności od tego, jaki rodzaj lustra wybierzesz, możesz je umieścić na suficie, ścianie lub w rogu pomieszczenia. Dzięki temu z jednego miejsca – na przykład zza kasy – możesz „mieć oko” na wszystko, co dzieje się w sklepie. To zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa zarówno Tobie, jak i Twoim Klientom.