Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Blog chmura tagów
10 zasad merchandisingu – jak zwiększyć sprzedaż? 0
10 zasad merchandisingu – jak zwiększyć sprzedaż?

Zasady merchandisingu, które zwiększają sprzedaż

Przestrzeganie zasad merchandisingu to klucz efektywnej sprzedaży. Wybraliśmy techniki, dzięki którym sklep będzie przyjazny dla Klientów. Wyjaśniamy też, jak muzyka wpływa na zachowanie kupujących i czym są tak zwane gorące strefy.

Złote techniki merchandisingu dla sklepów

Przedstawiamy 10 zasad, które pozytywnie wpłyną na wrażenia Klientów!

1. Atrakcyjna aranżacja witryny sklepowej
Odpowiednio zaprojektowana witryna wywołuje zainteresowanie. Kluczem jest wzbudzenie emocji u odbiorców. Przekaz witryny może na przykład rozbawiać, zaskakiwać lub intrygować. Przydaje się tutaj oczywiście zdolność do tworzenia kreatywnych pomysłów. Pamiętajmy jednocześnie, żeby wygląd wystawy był zgodny z ideami marki.

2. Spójność w wyglądzie sklepu
Warto zwrócić na to uwagę już na etapie projektowania sklepu i wyboru mebli. W wykreowaniu spójnego wizerunku pomoże nam doświadczony projektant wnętrz handlowych. Specjalista dobierze meble i dodatki, a także kolory i materiały, które pasują do siebie. Podejście oparte na jednolitym wyglądzie wnętrza dotyczy też sieci sklepów.

3. Wrażenie obfitości zwiększa sprzedaż w sklepie
Według zasady obfitości Klienci chętniej sięgają po produkty dostępne w dużej ilości. Dlatego tak ważne jest uzupełnianie braków na półkach. W przypadku ekspozycji niewielkich produktów przydają się popychacze sklepowe. To dodatki, które utrzymują produkty zawsze na przodzie półek.

W budowaniu wrażenia obfitości świetnie sprawdzają się regały sklepowe z lustrami. Zwierciadła znajdują się zwykle na ściance tylnej i w górnej części regałów.

4. Zaplanowanie gorących stref w sklepie
Są takie miejsca w sklepie, które uznaje się za szczególnie atrakcyjne. Nazywamy je gorącymi strefami. Należy do nich między innymi obszar kasy i zakończenia alejek. W tych miejscach warto promować przede wszystkim produkty o wysokiej marży i oferty promocyjne.

5. Rytmiczna muzyka do zakupów
Muzyka dodaje energii i wywołuje dobry nastrój. To dlatego w supermarketach często słyszymy dynamiczną muzykę. Dźwięki słyszane podczas robienia zakupów bez wątpienia wpływają na zachowania Klientów. Takie jak decyzje zakupowe, długość robienia zakupów czy szybkość przemieszczania się po sali.

6. Oświetlenie towaru
Oświetlenie poprawia widoczność asortymentu. W tym celu stosujemy między innymi oświetlenie akcentujące. Na przykład w postaci taśm LED zamontowanych na półkach lub reflektorów.

7. Wyeksponowanie produktów impulsowych
Kolejną zasadą sprzyjającą sprzedaży jest wyróżnienie produktów kupowanych pod wpływem chwili i emocji. Do produktów impulsowych należą na przykład słodycze, napoje, baterie, gumy do żucia czy karty doładowujące. To właśnie one znajdują się w tak zwanej złotej strefie. Czyli w obszarze przy kasie. Do prezentowania drobnych produktów polecamy lady sklepowe impulsowe.

8. Aktualne materiały reklamowe
Materiały reklamowe (POS) rozmieszczone na sali wzmacniają sprzedaż produktów. Takie materiały to na przykład standy, kiwaki reklamowe, potykacze. Ważne, aby prezentowały bieżące informacje. Należy jednak ustawiać je w taki sposób, aby nie przeszkadzały kupującym.

9. Stosowanie cross-sellingu
Warto proponować Klientom produkty, które są dodatkiem do podstawowego zakupu. To dlatego działy z przekąskami znajdują się zwykle blisko strefy z napojami. A w sklepie obok herbat i kawy znajdziemy ulubione ciastka.

10. Dbanie o czystość i porządek
Na koniec zasada, która wydaje się oczywista. Przestrzeganie czystości i dbanie o uporządkowaną przestrzeń w sklepie wpływa na wizerunek placówki. Pamiętajmy więc o utrzymywaniu estetycznego wyglądu sklepu.

Źródło:
Zielińska A., Koy, N. Muzyka jako narzędzie kreowania wrażeń klienta w punkcie sprzedaży detalicznej, Modern Management Review, https://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/317, dostęp 26.01.2024.

Przeczytaj również:

https://regaly-do-sklepu.pl/sklepy-spozywcze/zarzadzanie-polka-sklepowa-o-czym-pamietac/

https://blog.abm.com.pl/materialy-pos-5-popularnych-rodzajow-do-sklepu/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium