Wyposażenie sklepu – 4 błędy
Wyposażenie sklepu, zwłaszcza samodzielne, to wyzwanie, podczas którego nietrudno o błąd. Radzimy, czego unikać podczas aranżacji wnętrza sklepu. Poznajmy najczęściej popełniane błędy.
1. Meble do sklepu niedostosowane do lokalu
Wyposażenie powinno być adekwatne do powierzchni sklepu i układu pomieszczeń. Od tego zależy ilość, rodzaj mebli i sposób ich ułożenia.
Ważne, aby goście sklepu czuli się swobodnie podczas robienia zakupów. Dlatego też należy pamiętać o odpowiedniej przestrzeni między alejkami.
Nadmiar mebli w niewielkim sklepie z pewnością pogłębia wrażenie ścisku. Z kolei niedostatecznie wyposażony lokal o dużej powierzchni wydaje się niezagospodarowany.
Problem braku przestrzeni rozwiązuje ekspozycja naścienna. Czyli regały przyścienne, panele naścienne i kraty sklepowe, do których dobierzemy dedykowane zawieszki.
Natomiast w większych pomieszczeniach uwagę poświęcimy również środkowej części sklepu. Wypełnimy ją gondolami sklepowymi i koszami ekspozycyjnymi. W przypadku sklepów odzieżowych świetnie sprawdzą się stojaki na ubrania i wygodne fotele.
2. Aranżacja sklepu z pominięciem znaczenia kolorystyki
Często lekceważonym aspektem podczas wyposażenia bywa kolorystyka. Tymczasem barwy mają realny wpływ na zachowania konsumentów. Wiedzą o tym znane marki, które tworzą swoją identyfikację wizualną, biorąc pod uwagę znaczenie kolorów.
Białe lub antracytowe meble to bezpieczna opcja dla każdego sklepu. Sklepy skierowane do młodych odbiorców decydują się na odważniejsze kolory. Dlatego też w takich wnętrzach dominują jaskrawe odcienie, na przykład kolor pomarańczowy czy zielony.
3. Nieintuicyjny system prowadzenia Klienta
Słabe oznakowanie sprawia, że w sklepie panuje chaos. Kierowanie ruchem Klienta zapewnia sprawne poruszanie się po sklepie. Dzięki temu nabywcy wiedzą, gdzie szukać produktów i nie gubią się w gąszczu alejek.
System wejścia-wyjścia składa się z bramek wejściowych, słupków odgradzających i stolików na kosze sklepowe. Dzięki tym elementom oznaczymy wejście do sklepu i wyjście z niego. Jednocześnie zablokujemy możliwość przejścia Klientów w niedozwolonych miejscach. Z kolei stoliki na kosze pomogą w utrzymaniu porządku. Dzięki nim wyznaczymy miejsce na pobieranie i odkładanie koszy.
4. Nieciekawa witryna sklepowa
Witryna wiejąca nudą i brakiem pomysłu wywołuje u Klientów obojętność i znużenie. Brak emocji w przekazie sprawia, że przechodnie widzą tylko kolejne okno wystawowe, zamiast zaproszenia do zakupów.
Regularna zmiana wystawy sklepowej przyciąga uwagę Klientów. Intrygująca kompozycja, która przedstawia historię, skutecznie zatrzymuje przechodniów na dłużej. Wiedzą o tym znane marki, które prześcigają się w wymyślaniu efektownych witryn. Co więcej, niektóre z nich przypominają prawdziwe dzieła sztuki. Tak jak przepiękne witryny luksusowych domów mody z Francji, które słyną z kreatywnych i odważnych rozwiązań.
Aranżacja sklepu nie należy do łatwych zadań. Zawsze jednak możemy zdecydować się na usługi specjalistów, którzy zrealizują wyposażenie sklepu. Producent mebli sklepowych ABM wykona projekt sklepu i wyposażenie, a następnie dostarczy oraz zamontuje meble.