Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Blog chmura tagów
Wyposażenie biura – jakie meble do open space 0
Wyposażenie biura – jakie meble do open space

Wyposażenie biura typu open space wymaga wybrania mebli w jednolitym stylu. Ideą open space jest bowiem równość. Stanowiska dla pracowników są tam z reguły niewielkie, dlatego zadbajmy o wygodne meble. Jakie biurka i krzesła wybrać do open space? Czym odgrodzić stanowiska? Radzimy niżej.

Wyposażenie biur z otwartą przestrzenią

Open space cieszy się popularnością wśród firm, którym zależy na oszczędności przestrzeni. Mieści się tu bowiem więcej pracowników niż w jednym pokoju. To także wygodne rozwiązanie dla dużych zespołów, bo pozwala na sprawną komunikację między ludźmi. Zamiast konieczności przejścia do innego pokoju wystarczy zrobić kilka kroków. Pracownicy są zatem bardziej aktywni i częściej się przemieszczają. Kolejną zaletą open space będzie szybka wymiana pomysłów i informacji między pracownikami. To ważne w firmach, gdzie współpraca i komunikacja między zespołami jest kluczowa.

Takie rozwiązanie ma oczywiście też swoje wady. To przede wszystkim hałas panujący w takim pomieszczeniu. Dokuczliwa może być także niewielka przestrzeń, która skutkuje tym, że stanowiska pracy nie są zbyt obszerne. Problem hałasu i braku prywatności w pewnym stopniu zredukują przesłony. Odgradzają one pracowników siedzących obok siebie. To także dobry sposób na zorganizowanie prywatnej przestrzeni dla każdego pracownika. Wtedy każda osoba ma taką samą powierzchnię do pracy. Zapobiega to mieszaniu się dokumentów i zacieraniu granicy między biurkami.

Biurka do biur – 4 pytania przed zakupem

Wybierając biurka odpowiedzmy na pytania:

1. Ile osób będzie pracować na sali?
Liczba ta powie nam, ile biurek zakupić. Zwykle każdy pracownik ma swoje biurko. Możemy wybrać też większe biurka, które będą współdzielone przez dwie osoby. Oddzielimy je za pomocą przegród.

2. Czy pracownicy korzystają z dokumentów drukowanych, czy elektronicznych?
Choć firmy odchodzą od drukowania dokumentów, w wielu firmach wciąż jest to konieczne. W takim przypadku biurka powinny być wyposażone w szuflady.

3. Komputer czy laptop – którego sprzętu używają pracownicy? W przypadku komputerów stacjonarnych niezbędne będzie biurko z miejscem na jednostkę centralną. Warto pomyśleć też o wysuwanej półce na klawiaturę.

4. Czy chcemy zapewnić pracownikom możliwość pracy na stojąco?
Jeśli tak, wybierzmy biurka z możliwością regulacji wysokości. Coraz mniej ruchu w pracy odbija się negatywnie na zdrowiu. Dlatego coraz większą popularność zdobywa praca siedząco-stojąca. Pracownik może wtedy w każdej chwili przejść na pracę stojącą, która odciąży jego kręgosłup.

 

Każdy człowiek potrzebuje prywatności. Dlatego starajmy się zadbać o nią nawet na przestrzeni typu open space. W tym celu na biurkach zamontujmy przesłony, które oddzielą stanowiska pracowników. Przesłony mogą być wykonane z przezroczystego pleksi. Zamontujemy je za pomocą uchwytów do blatu biurka lub linek do sufitu podwieszanego.

Warto zdecydować się na neutralną kolorystykę biurek. Kilkanaście biurek w stonowanym, jednolitym kolorze wprowadzi harmonię do wnętrza. Zbyt krzykliwe kolory są męczące i z pewnością odwracają uwagę. Ponadto powodują zmęczenie wzroku i rozkojarzenie.

Według przepisów BHP szerokość i głębokość biurka powinna pozwalać na wygodną pracę z komputerem. Na przykład odległość między przednią krawędzią biurka a klawiaturą, ma wynosić co najmniej 10 centymetrów.

Funkcjonalne biurko nie istnieje oczywiście bez odpowiednio dobranego fotela. Ważna będzie regulacja wysokości, a także regulacja wysokości i pochylenia oparcia. Podłokietniki w fotelu pozwalają uniknąć garbienia się. Są też niezbędne do odpoczynku ramion przy wielogodzinnej pracy. Stabilność fotela zapewnia natomiast solidna podstawa z kółkami. Do biura typu open space polecamy klasyczne krzesła obrotowe.

Przeczytaj również tekst o przechowywaniu dokumentów:
https://blog.abm.com.pl/meble-biurowe-czyli-jak-dobrze-przechowywac-dokumenty/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium