Torsy do sklepu
Torsy są dopełnieniem wyposażenia sklepu z bielizną, odzieżowego i sportowego. Za pomocą torsu wyróżnimy asortyment umieszczony na półkach. Skierujemy też uwagę na nowości. Prezentujemy rodzaje torsów i podpowiadamy, które elementy odzieży wyróżnią.
Ekspozytory sklepowe – rodzaje sylwetek, kolorystyka i zastosowanie torsów
To, co odróżnia torsy od manekinów całopostaciowych, to między innymi rozmiar. Torsy nie mają nóg, ramion ani głowy. Są więc zdecydowanie mniejsze, a tym samym przeznaczone na konkretne elementy odzieży. Dzięki nim zaprezentujemy górną część odzieży.
Wśród ekspozytorów w formie popiersia znajdziemy damskie i męskie torsy. Charakteryzują się one uwypukleniem kształtów typowych dla danej płci. Torsy damskie mają więc widoczne piersi, wcięcie w talii i zaokrąglone biodra, a torsy męskie – rozbudowane ramiona. Z kolei torsy dziecięce są zdecydowanie drobniejsze.
Obecnie znajdziemy też torsy prezentujące różne typy sylwetek. Wśród nich są również torsy plus size i torsy z dużym biustem. Torsy mogą przyjmować też różne pozy, jak na przykład lekko skręconą sylwetkę.
Jakie wymiary mają torsy? Długi tors z zarysem nóg ma przeważnie 80-90 centymetrów wysokości. Z kolei tors krótki o wysokości około 60 centymetrów. Torsy wykonywane są z różnego materiału: plastiku, włókna szklanego, styropianu, pianki poliuretanowej. Do ekspozycji odzieży zdecydowanie wystarczą nam torsy plastikowe. Są lekkie, więc bez problemu zmienimy ich położenie. Nie wymagają również szczególnej pielęgnacji, a ewentualne ubrudzenia łatwo usuniemy.
Torsy występują najczęściej w kolorze cielistym, białym oraz czarnym. Z kolei droższe wersje są obite ozdobnymi tkaninami. Takie dekoracyjne torsy polecamy do sklepów z odzieżą retro i vintage.
Torsy pomogą nam w prezentacji:
– strojów kąpielowych,
– bielizny,
– strojów do ćwiczeń,
– T-shirtów,
– koszulek,
– halek,
– koszuli nocnych,
– akcesoriów i biżuterii (szali, apaszek, naszyjników).
Jak stworzymy ekspozycję przy pomocy torsów
Torsy pomagają wyróżnić nowości oraz promocje w sklepach. Aby pełniły swoją funkcję, umieśćmy je zatem w dobrze widocznym miejscu. Na przykład na stoliku sklepowym lub podeście. Aby jeszcze lepiej wyróżnić asortyment prezentowany na torsie, możemy zdecydować się na jego oświetlenie.
Elementy wyposażenia w sklepie, na których umieścimy tors:
– stolik ekspozycyjny,
– podest,
– szczyt regału sklepowego,
– lada sklepowa,
– witryna sklepowa,
– podłoga (na przykład obok regału sklepowego).
Wśród ekspozytorów wyróżniamy także głowy, dłonie i nogi. Sprawdzą się one przy sprzedaży ozdób do włosów, peruk, biżuterii, rajstop i skarpet.
Jeśli chcesz poznać TOP 4 wśród manekinów, przeczytaj ten artykuł:
https://manekiny-do-sklepu.pl/manekiny-do-sklepu/top-4-manekiny-i-ekspozytory-sklepowe/
Podpowiadamy, jak wyposażyć sklep sportowy:
https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/jak-dobrac-meble-do-sklepu-sportowego/