Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Blog chmura tagów
Sposoby na skuteczny merchandising w sklepie spożywczym 0
Sposoby na skuteczny merchandising w sklepie spożywczym

Merchandising w sklepie spożywczym

Skuteczny merchandising w branży spożywczej wiąże się ze stosowaniem sprawdzonych technik. Na wyniki sprzedaży wpływa układ sali, odpowiednie rozmieszczenie produktów, ale też atmosfera, jaka panuje w sklepie. Zebraliśmy praktyczne porady na skuteczną ekspozycję w sklepie.

Główne techniki merchandisingu w handlu

Wśród technik merchandisingu handlowego wyróżniamy sterowanie ruchem nabywców w sklepie. Badanie, które przeprowadził Paco Underhill, ujawniło, co wpływa na wartość koszyka zakupowego. Wyższe sumy wydają Klienci, którzy zwiedzają większość stref i spędzają w sklepie więcej czasu. Wniosek? Należy wydłużyć ścieżkę poruszania się Klientów po sklepie.

Kolejną strategią jest właściwe rozmieszczenie towaru na regale sklepowym. Klienci wolą półki na poziomie wzroku (120-160 cm) i poziomie sięgania ręką (80-120 cm). W tych miejscach umieszczajmy więc produkty impulsowe. Półki dolne, które są postrzegane gorzej, to odpowiednie miejsce na podstawowe produkty spożywcze. Klienci i tak planują je kupić, więc nie muszą znajdować się w najlepszych miejscach ekspozycji.

Produkty impulsowe to drobne artykuły kupowane pod wpływem chwili. Natomiast magnesy to towary w świetnej cenie, po które Klienci przyszli do sklepu. Produkty impulsowe i tzw. towary-magnesy najlepiej rozmieszczać naprzemiennie. 

Pozostałe ważne zasady merchandisingu:
– Reguła prawej ręki – Klienci bardziej zwracają na produkty umieszczone po prawej stronie.
– Multifacing – Eksponowanie zwiększonej liczby opakowań sprawia, że Klienci lepiej dostrzegają produkty
– Fejsowanie towaru – Ustawianie opakowań produktów przodem do Klientów.
– Dbanie o atmosferę sklepu – W niewielkich sklepach sprawdzi się muzyka o wolnym tempie. Natomiast w sklepach wielkopowierzchniowych lepsza będzie dynamiczna muzyka.
– Stosowanie materiałów reklamowych – to kolejna technika zwiększania sprzedaży w sklepie.

Merchandising w praktyce: wyposażenie do sklepu spożywczego

Do aranżacji sklepu spożywczego potrzebujemy przede wszystkim odpowiednich mebli. Dostosowanych do potrzeb ekspozycji żywności.

Wybrane meble sklepowe i dodatki:
– regały sklepowe z lustrem i oświetleniem – lustra tworzą efekt obfitości, a oświetlenie wyróżnia produkty,
stojaki sklepowe technorattanowez koszami na owoce, warzywa i pieczywo, do eksponowania produktów w strefie kasy i na zakończeniach alejek.
pojemniki z pleksi – ekspozytory na produkty sypkie, na przykład słodycze, bakalie czy płatki śniadaniowe.
lady impulsowe – lady sklepowe z dodatkowymi półkami na froncie, na których zaprezentujemy drobny towar.
popychacze sklepowe – dodatki na półkę, które automatycznie wypychają towar do przodu,
potykacze reklamowe – tablice reklamowe do prezentacji informacji o ofercie.
stojaki na ulotki – na przykład z pleksi, do postawienia na ladzie sklepowej lub przymocowania do regału sklepowego.
sztuczne owoce i warzywa – do aranżacji witryny sklepowej i dekoracji stoisk.

Przeczytaj też:

/regaly/meble-loftowe-do-salonu-3-must-have/

/sklepy-odziezowe/strategie-marketingowe-ekspozycji/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium