
W ostatnich miesiącach widoczna jest zmiana podejścia do robienia zakupów. Obecnie Klienci wolą zrobić jednorazowo większe zakupy, odwiedzając sklepy rzadziej. Z tego powodu zmienia się także wyposażenie sklepów. Podpowiemy, jaka lada sklepowa wkomponuje się w charakter sklepu i dzisiejsze trendy.
Miejsce kasy nie musi być banalne
Strefa przykasowa nie musi być smutnym miejscem, który Klient kojarzy tylko z czekaniem w kolejce. Możemy ciekawie zaaranżować to miejsce, dodatkowo tworząc przestrzeń do ekspozycji produktów.
Miejsce za ladą to świetna okazja do stworzenia ciekawej aranżacji. Ścianę możemy ozdobić plakatami w ramkach, nawiązującymi grafiką do naszej działalności. Kolejnym akcentem będą tabliczki, na przykład z zabawnymi cytatami. Dobrym zabiegiem jest postawienie za ladą regału na promowanie wybranych produktów.
Na samej ladzie ustawmy dekoracje nawiązujące do naszego sklepu. Pamiętajmy o elementach identyfikujących. Może być to na przykład podświetlone logo w miniaturowej formie. Albo ramka pleksi z interesującą dla Klientów informacją. Zadbajmy o ulotki, kupony rabatowe czy naklejki. Klienci lubią darmowe dodatki, a każda okazja do przypomnienia o sobie jest dobra. Pamiętajmy jednak o ciekawej formie graficznej, która przyciągnie uwagę.
Lada sklepowa z szybą, a może w kostkę
Odpowiedzmy na pytanie, jaka lada sklepowa będzie najlepsza dla naszej działalności. Tutaj nie ma jednej odpowiedzi, ale możemy podać kilka przykładów.
Pierwszy rodzaj, lada do sklepu z odzieżą, pełni kilka funkcji. Tutaj nie tylko sprzedajemy towar. Czasami konieczna jest prezentacja ubrania, pokazanie Klientowi różnych modeli i rozwianie wątpliwości. Dlatego taka lada powinna być znacznie szersza niż na przykład lada spożywcza.
Dużo zależy też od typu sklepu odzieżowego. Inny wzór lady wybierzemy do sklepu z elegancką odzieżą, a inny do sklepu dziecięcego. W pierwszym przypadku zdecydujemy się na klasyczny wzór, na przykład czarno-biały model szachownicy. Z kolei sklep dla dzieci i młodzieży będzie mieć odważniejsze kolory. Tutaj pastelowe czy nawet krzykliwe odcienie są wręcz wskazane. Przykładem może być lada FIKA, z wesołą kolorystyką na froncie.
Innym rodzajem są lady impulsowe zachęcające Klientów do dodatkowego zakupu. Dzieje się tak za sprawą półek z przodu. Zwykle oferowany jest tam drobny towar, po atrakcyjnej cenie. Dzięki temu Klienci nie zastanawiają się długo nad zakupem i sięgają po produkty. Generuje to zyski, które znacząco wpływają na wysokość przychodów. Taki rodzaj lad spotkamy przede wszystkim w sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych.
Do klasycznych modeli lad zaliczymy z pewnością lady sklepowe typu 4. Otrzymujemy tu stonowaną kolorystykę i trwały materiał. Lady wykonane z płyty laminowanej, w niektórych modelach uzupełnione są o szkło hartowane. Przeszklenia dodają elegancji wnętrzu, więc pasują do sklepów z cennym towarem.
Wszystkie modele lad dostępne są w sklepie internetowym ABM.
Inny tekst na temat lad do sklepu: https://shop4shop.eu/lada-do-sklepu-przeglad-popularnych-modeli
Lada do sklepu odzieżowego: http://wyposazeniedlasklepow.pl/meble-na-zamowienie/idealna-lada-w-sklepie-odziezowym/