
Właściwa ekspozycja obuwia to podstawa, bez której sklep obuwniczy nie ma szansy bytu. Poświęcając należytą uwagę ekspozycji, będziemy mieć pewność, że Klienci znają nasz asortyment i wiedzą o nowościach w sklepie. Zachęcająca wystawa potrafi bowiem być równie skuteczna co wielki billboard reklamowy. Poznajmy akcesoria, które ułatwiają prezentację obuwia i sprawiają, że nasze buty nie pozostaną niezauważone.
Ekspozytory obuwia, czyli wyróżnienie butów w sklepie
Wyposażenie sklepu obuwniczego to przede wszystkim systemy naścienne z półkami, regały dwustronne i stoły. Dopełnieniem wyposażenia są ekspozytory na obuwie, które ustawimy zarówno w środku sklepu, jak i na wystawie sklepowej. Ekspozytory butów mają na celu zaprezentować obuwie pod odpowiednim kątem i na właściwej wysokości. Do tego celu służą stojaki na buty i podesty z pleksi. Do przykładów kreatywnej ekspozycji zaliczymy zawieszanie butów na sznurkach, ekspozycja w przezroczystych pojemnikach, drewnianych skrzynkach zawieszonych na ścianie, a nawet w… słoikach.
Przezroczyste podstawki wykonane z pleksi skupiają uwagę na produkcie. Pleksi, czyli szkło akrylowe nie żółknie, a przy tym oferuje przezroczystość zbliżoną do szkła. Nawet jeśli podstawka spadnie, nie grozi to jej potłuczeniem tak jak w przypadku szklanych odpowiedników. Mimo własnej lekkości, podstawka bez problemu utrzyma obuwie.
Jakie mamy rodzaje stojaków do prezentacji obuwia? Tak naprawdę przeróżne. Różnią się one kształtem, wielkością i rodzajem materiału, z jakiego są wykonane. Mamy na przykład stojak na buty gięty o zakrzywionym, wybrzuszonym kształcie. Dłuższa część stojaka giętego umieszczona jest na przodzie i służy do umieszczenia obuwia. W rezultacie but ustawiony jest pod kątem około 45 stopni. Podparcie z tyłu sprawia, że stojak zachowuje stabilność. Ten typ stojaka polecamy zwłaszcza do butów na płaskim obcasie – trampek, sandałów, balerinek.
Z kolei stojak składany ma chowaną podstawę, dzięki czemu sprawdzi się przy częstej zmianie ekspozycji. Stojak na nóżce opartej na okrągłej podstawie sprawia, że but stoi na podwyższeniu. W ten sposób wyróżnimy produkty, na których najbardziej nam zależy. Kolejnym przykładem ekspozytora obuwia będzie stojak w kształcie litery A, z oparciem, które utrzymuje podstawkę. Buty prezentowane są pod lekkim kątem, dzięki czemu Klienci widzą jak prezentuje się cały przód buta.
Na stojakach z pleksi możemy zaprezentować najnowsze modele, które zwrócą uwagę Klientów. Dodatkiem, który zapewni odpowiedni kształt obuwia, będzie wypełniacz do butów. Sprawią one, że buty wykonane z miękkiego materiału zyskają podparcie i wypełnienie.
Półki na obuwie, które podkreślają asortyment
Aranżacja sklepu obuwniczego z większą ilością asortymentu lub na ograniczonej powierzchni jest możliwa. System naścienny składa się z paneli MDF pionowych lub poziomych, przymocowanych do ściany. Na nich zamontujemy wkładki aluminiowe. We wkładkach umieścimy zawieszki oraz półki z pleksi, na których możliwa będzie ekspozycja obuwia.
Półki na buty z systemu NUT służą do prezentacji obuwia bokiem. Na półkach sklepów obuwniczych zwykle wystawia się po jednej sztuce obuwia. Z tego powodu wymiary półek z systemu NUT wynoszą 12x24 lub 10x25 centymetrów. Możemy wybrać półki z listwą cenową na przodzie lub bez. Półki bez problemu zamontujemy samodzielnie, wystarczy wsunąć półkę w wybrane miejsce w panelu.
Półki na buty oraz stojaki wzajemnie się uzupełniają, tworząc atrakcyjną ekspozycję produktów w sklepie obuwniczym. Dzięki nim produkt staje się wyróżniony i odpowiednio zaprezentowany. Klienci widzą przedmiot i mogą go ocenić nawet bez dotykania towaru.
Dowiedz się więcej o akcesoriach na panel:
https://blog.abm.com.pl/polka-na-panel-z-plexi-idealna-do-sklepu-z-obuwiem/
Przeczytaj o zawieszkach sklepowych na panel:
https://wyposazamysklepy.pl/zawieszka-sklepowa-na-panel