Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Blog chmura tagów
Aranżacje wystaw sklepowych – przydatne akcesoria 0
Aranżacje wystaw sklepowych – przydatne akcesoria

Aranżacje wystaw sklepowych to jedne z zadań specjalisty od visual merchandisingu. Na podstawie wyglądu witryny sklepowej Klienci podejmują decyzje zakupowe i wchodzą do środka sklepu. Witryna wpływa także na wizerunek sklepu i powinna być z nim spójna. Jakie dodatki sklepowe wykorzystamy przy dekorowaniu wystawy? Gdzie je zakupimy? Podpowiadamy niżej.

Projektowanie wystaw: sztuka wzbudzenia zainteresowania

Działania zgodne z zasadami visual merchandisingu zwiększają sprzedaż produktów, a co za tym idzie, zyski sklepu. Regularna zmiana wystawy sklepowej wymaga nieustannej kreatywności, śledzenia trendów i konkurencji.

Osoba zajmująca się merchandisingiem nie tylko kreuje witrynę sklepową czy dba o ekspozycję produktów. Analizuje też wyniki sprzedażowe i zna się na psychologii zakupów.

Aby wyróżnić się wśród konkurencji, powinniśmy śledzić działania podobnych sklepów i korzystać z kreatywnych rozwiązań. Pamiętajmy, że witryna to miejsce na opowiedzenie historii. Jeśli nie będzie przekonująca, jej odbiorcy to wyczują. Ważne też, aby była spójna z asortymentem, który znajduje się w środku sklepu. Klient, który nie znajdzie w sklepie produktów z wystawy, wyjdzie z niego sfrustrowany.

Mamy tylko kilka sekund, by zaciekawić osoby przechodzące obok sklepu. Dlatego też warto poznać kilka zasad aranżacji witryn sklepowych.

Najważniejsze zasady i przykłady merchandisingu

Merchandising obejmuje działania, które mają na celu polepszenie komunikacji między Klientami a marką. Ta komunikacja prowadzi ostatecznie do zakupu.

Osiągniemy to poprzez:
– dbałość o ekspozycję (sposób ułożenia towaru, utrzymywanie porządku w sklepie, uzupełnianie braków)
– tworzenie ciekawych, angażujących aranżacji sklepowych witryn
– stosowanie materiałów POS wspierających sprzedaż (plakaty, ulotki, broszury, etykiety)
– spójną kolorystykę we wnętrzu sklepu
– właściwe oświetlenie produktów, witryny i sali sklepowej

Wyróżniamy witryny otwarte i zamknięte. Przy otwartych widzimy, co dzieje się w środku sklepu. Wtedy osoby przyglądające się wystawie widzą w tle także Klientów, wystrój sklepu i produkty. Z kolei w witrynach zamkniętych mamy tło, które oddziela wystawę od wnętrza sklepu. Nie zobaczymy zatem, co dzieje się w środku sklepu, natomiast mamy dodatkowe możliwości w budowaniu opowieści na wystawie. Na skuteczność oddziaływania witryny na Klientów wpływa szereg czynników. Pierwszym z nich jest oświetlenie.

Oświetlenie odgrywa ważną rolę nie tylko w środku sklepu, ale i na witrynie. Światło tworzy atmosferę, zapewnia dobre oświetlenie produktów i materiałów reklamowych. Powinniśmy stosować je nie tylko wtedy, gdy nastaje zmrok. Pozostawmy podświetlenie witryny nawet przy zamkniętym sklepie. Dzięki temu Klienci zwrócą na nią uwagę i wrócą do nas w kolejnych dniach. Jeśli nasza witryna sklepowa wychodzi na ulicę, pamiętajmy też o wpływie warunków pogodowych.

Witryna mieszcząca się przy ulicy narażona jest na działanie wysokiej temperatury, deszczu i śniegu. Aby ochronić wystawę przed działaniem promieni słonecznych, skorzystajmy ze specjalnej folii na okno lub markizy. Dzięki temu produkty na wystawie będą się lepiej prezentować.

Przejdźmy do samej aranżacji witryny. Przy produktach warto umieścić informację z ceną produktu, nazwą nowej kolekcji lub rozpoczęciem akcji promocyjnej. Na przykład na stojaku teleskopowym lub stojaku reklamowym OWZ.

Mamy tylko kilka sekund, by zainteresować przechodniów. Skupmy się na środku witryny – to część, która najbardziej zwraca uwagę. Postarajmy się zatem, aby była jak najlepiej dopracowana. W centrum witryny wyeksponujmy na przykład najlepszy produkt z kolekcji. Pamiętajmy też, żeby na witrynie prezentować produkty, które można zakupić w sklepie.

Jeśli eksponujemy odzież, wybierzmy ubrania w podobnej kolorystyce, zgodnie z zasadami łączenia kolorów. Ustawmy manekiny sklepowe w ciekawych pozach. Manekiny na witrynie sklepu sportowego mogą naśladować ruch. Wrażenie biegu osiągniemy dzięki zgięciu ramion i nóg manekina. Ręce wyciągnięte w bok lub do góry wzbudzą skojarzenia z ćwiczeniami gimnastycznymi. Chcemy pokazać ćwiczenia jogi? Skrzyżujmy nogi manekina tak jak w siadzie „po turecku”. Jeśli chcemy wyeksponować bransoletkę lub zegarek, zegnijmy rękę manekina. Biżuteria będzie wtedy bardziej widoczna.

Dobór pozycji zależy od naszej kreatywności oraz ruchomych elementów manekina. Jeśli używamy kilku manekinów, nie ustawiajmy je w równej linii. Niech jedne będą wysunięte na przód, a pozostałe nieco w tyle.

Przeczytaj także:
https://manekiny-do-sklepu.pl/akcesoria-sklepowe/dekoracja-witryny-sklepowej-czyli-tworzenie-opowiesci/
https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/podest-i-stolik-ekspozycja-towaru-w-sklepie/

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Informacja w nagłówku

Infolinia:

Telefon: 515 212 316, 515 212 301

Email: sklep@abm.com.pl

Informacja w stopce
F01 JS Helper
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium